ارزهای دیجیتال

عرضه خودرو در بورس کالا چه مزایا و معایبی دارد؟

در حالی که بازار خودروهای ایران همچنان با چالش هایی مانند انحصار ، عدم شفافیت در قیمت گذاری و نارضایتی از مصرف کنندگان از شیوه های فروش روبرو است ، برخی از اتومبیل ها به مبادله کالا و دامنه اتومبیل های فروش بازگردانده شدند.

براساس اخبار تجاری ، روزنامه ایرانی نوشت: مرداد این شرکت با شروع رسمی پنج اتومبیل وارداتی از چهار شرکت در بورس سهام برگزار شد. اما چه زمانی ایده عرضه ماشین در بورس اوراق بهادار برای اولین بار برمی گردد؟ چرا برخی موافق هستند و دسته دوم دیدگاه این است که عرضه مبادله مواد اولیه راه را باز می کند.

تحویل خودرو در بورس اوراق بهادار تا سال اول بازگردانده می شود که برای اولین بار معرفی شده است ، اما پس از مدتی فراموش شد. در این میان ، مشکل انتشار آن چندین بار مورد بحث قرار گرفت تا اینکه سرانجام ماشین سرانجام به مدت یک ماه وارد مبادله کالا شد که مورد استقبال قرار نگرفت و ماشین به سیستم فروش بازگشت. سیستم فروش موفقیت آمیز نیست و تحویل اتومبیل و قرعه کشی زمان است. در مجموع ۵ وسیله نقلیه از هونگچی ، مزدا ، میتسوبیشی ، فولکس واگن و لاماری در بورس اوراق بهادار در دسترس خواهند بود. این تصمیم تا چه اندازه می تواند التهاب بازار را کاهش دهد ، در هنگام دسترسی و تسهیل روند خرید برای مصرف کنندگان ، عدالت را افزایش داده و باعث افزایش عدالت می شود.

مزایا و مضرات عرضه خودرو در بورس اوراق بهادار چیست؟

مزایای اصلی تحویل خودرو برای تبادل مواد اولیه شامل روشن شدن قیمت ، حذف واسطه ها ، کشف قیمت های واقعی و کاهش اجاره است. در مقابل ، این روش نیز چالش هایی دارد. از جمله محدودیت دسترسی برای همه متقاضیان ، پیچیدگی مراحل خرید و امکان حدس و گمان.
به بهانه آوردن چندین مدل اتومبیل برای مبادله مواد اولیه ، ما با دو نماینده مجلس تماس گرفته ایم تا در مورد مزایا و مضرات این پیشنهاد اطلاعات بیشتری کسب کنیم ، در حالی که واردکنندگان خودکار هنوز در مورد عدم اطمینان در مورد ۱۰۰ ٪ تعرفه برای واردات خودکار هستند.
محمد بانگری ، عضو کمیسیون پارلمانی ، یکی از منتقدین این تصمیم است. وی می گوید: “تحویل اتومبیل های وارداتی در مبادله مواد اولیه ، درآمدزایی برای دولت است که به صورت سیاست های کنترل نقدینگی انجام شده است.” اگرچه می تواند مؤثر باشد ، به نظر می رسد که بیشتر مردم مورد استقبال سرمایه داران و ثروتمندان قرار می گیرند. خرید این اتومبیل ها اغلب برای کلاس متوسط دشوار است. “

ما موافقت نمی کنیم که بورس اوراق بهادار را تحویل دهیم

واقعیت این است که بسیاری از افراد ، به ویژه طبقه متوسط ، اتومبیل هایی را با کیفیت بهتر و امنیت بالاتر رانندگی می کنند ، اما قیمت های بالای خودروهای وارداتی مانع اصلی تقاضا بود. به همین دلیل ، دولت ممکن است تصمیم گرفته باشد تعرفه واردات نویسنده را کاهش دهد و آن را در شرایط دشوار اقتصادی و جنگ اجرا کند و آن را برای دسترسی به اتومبیل های با کیفیت بالا کمی صاف تر اجرا کند. یکی از اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس می گوید: “اگرچه ورود این اتومبیل ها به بورس اوراق بهادار یک مشکل رقابتی است ، اما اکثر لایه های متوسط نمی توانند در این روند شرکت کنند و از این روند ناشی شوند.” به همین دلیل ، ورود این اتومبیل ها در مبادله مواد اولیه نمی تواند یک اقدام مفید باشد. “

نقش سیاست تعرفه در کنترل بازار خودرو

در حالی که کاهش تعرفه های واردات خودرو یکی از اقدامات حامی دولت به منظور تسهیل دسترسی مصرف کنندگان به اتومبیل های با کیفیت تر بود ، این دستورالعمل در حال حاضر در وضعیت عدم اطمینان است. دلیل شکایت شخص واقعی در دادگاه اداری ؛ برخلاف خط بودجه مصوب دولت ، شخص ادعا کرد که وظایف وارداتی را که نویسنده زاریف را ۵ ٪ وارد کرده است ، کاهش می دهد. با این حال ، بسیاری از کارشناسان و نمایندگان مجلس معتقدند که تعرفه های بالا نه تنها به بازار خودرو کمک می کند ، بلکه منجر به تشدید انحصار ، افزایش قیمت ها و محرومیت از دسترسی میانی می شود. Bagheri همچنین معتقد است که کاهش وظایف واردات و حمایت از تولید کنندگان می تواند راهی بهتر برای کنترل بازار خودرو باشد. وی می گوید: “کاهش تعرفه های واردات و به نظر می رسد با هم راهی بهتر برای کنترل بازار خودرو است تا طبقه متوسط بتواند ماشین خود را خریداری کند.” Bagheri همچنین به مشکلات بورس اوراق بهادار اشاره می کند و می گوید: “در لحظه ای که بورس اوراق بهادار در وضعیت خوبی نیست و روند منفی آن هر روز از دیروز رو به وخامت می رود.” بنابراین ، ورود این اتومبیل ها عملاً بی فایده است. “

پذیرش اتومبیل های وارداتی به بورس اوراق بهادار ؛ شفافیت یا چالش؟

در حالی که برخی از نمایندگان مجلس واردات خودروهای وارداتی را به بورس اوراق بهادار می دانند که مرحله ناکارآمد است که دسترسی به طبقه متوسط را دشوار می کند ، برخی دیگر تصمیم به روشن شدن ، حذف و تطبیق بازار خودرو می نامند. جعفر غادی ، معاون دوم رئیس جمهور کمیسیون اقتصادی مجمع مشاوره اسلامی ، یکی از حامیان خودروهای وارداتی در بورس است.
وی گفت: “ورود اتومبیل های وارداتی به بورس اوراق بهادار تصمیم بسیار خوبی است.” چرا اتومبیل هایی که وارد کشور می شوند مستقیماً وارد بورس نمی شوند و از طریق سهام نمی فروشند؟ دولت هزینه های واردات و قیمت فروش را دریافت می کند ، که نشان دهنده یک اقدام ارزشمند است. مشکلی برای بورس اوراق بهادار نیست. “اتفاقاً ، به حواس پرتی ثبت نام خودروهای خودرو کمک می کند.” او به یکی از اصلی ترین مزایای این روند به عنوان شفاف سازی قیمت ها نگاه می کند و می گوید: “یکی از مزایای این امر شفافیت قیمت ها است. برای کسی که مشخص است که مشخص است. این بدان معنی است که اجاره اجاره را حذف کرده و به قیمت واقعی در بازار رسیده است.” “این هم برای مصرف کننده و هم برای علاقه دولت است.”

وظایف واردات و پشتیبانی از تولید داخلی را کاهش دهید

با این حال ، قدی معتقد است که فقط بازار سهام برای خارج شدن از رکود کافی نیست. وی بر لزوم حمایت از تولید کنندگان خودروهای داخلی و کاهش عقلانی تأکید می کند: “یکی از اقداماتی که می تواند بازار خودرو را از رکود خارج کند ، حمایت از شرکت های داخلی است ؛ علاوه بر این ، کاهش عوارض واردات نیز یکی از تصمیمات درستی بود که در همان دولت و حتی در طول جنگ ایجاد شده است.

منبع: ایران زیتونگ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا