اخبار بورس

عرضه سهام خودرویی “سلیم” در ماه‌های آتی/ ساختار سهامداری “سلیم” ساختار منسجمی است

نماینده سرمایه گذاری شرکت سرمایه گذاری سلیم:

معاون سرمایه گذاری شرکت سرمایه گذاری سلیم گفت: ساختار سلیم از نظر سهامداری ساختاری منسجم است. اگرچه ۷۳ درصد آنها شناور هستند، اما این ۷۳ درصد یک فکر واحد و ذهنیت مشترک دارند و هماهنگ با یکدیگر عمل می کنند.

هیوا محمدی معاون سرمایه گذاری شرکت سرمایه گذاری سلیم در گفتگو با افق میهنوی درباره سهام ایمن خودرو شرق گفت: ایمن خودرو شرق که تا چند ماه آینده عرضه می شود حدود ۲ حمت قیمت دارد اما با توجه به پتانسیل این مجموعه پیش بینی می کنیم ارزش آن ۴ هامت باشد.

وی افزود: پیش بینی ما رشد سبد سهام شرکت است. دارایی های بازار سهام این شرکت در حال حاضر جزو با ارزش ترین دارایی های موجود در بازار است. در حال حاضر، اکثر پورتفولیوی ما دارای نسبت P/E زیر ۵ هستند. سهام «شرق»، «خترک»، «خمخور» و … مستعد رشد هستند. این عوامل باعث شد ارزش ذاتی شرکت تا پایان سال بین ۸ تا ۹ پیش بینی شود.

محمدی تصریح کرد: قیمت افتتاحیه در محدوده ۳.۵ همات است. بنابراین بازگشایی با قیمتی اتفاق می افتد که برای سهامداران بنیادی بسیار جذاب خواهد بود.

معاون سرمایه گذاری شرکت سرمایه گذاری سلیم گفت: اگرچه شرکت های سرمایه موقت عموماً بر اساس ارزش خالص دارایی ها محاسبه و ارزش گذاری می کنند، اما ضریب P/E یک عامل مهم در بازار ما است ۴ تا ۴،۲. سود شرکت در سال ۱۴۰۲ بالغ بر ۸۰۰ میلیارد تومان بوده است، اما اگر بازار روی ۳.۵ همات باز شود، نسبت P/E شرکت حدود ۴ همات می شود.

وی در این خصوص ادامه داد: با پیش بینی سودآوری هر سهم شرکت، نسبت P/E آتی شرکت تقریباً ۳.۵ سهم است که هم در نوع خود و هم در مقایسه با صنعت، نسبت P/E جذابی است. به خصوص که فرآیند سودآور سلیم روندی رو به رشد و پایدار خواهد بود.

محمدی در خصوص ترکیب سهامداران سلیم خاطرنشان کرد: ۲۷ درصد سهام «سلیم» متعلق به گروه ایران خودرو و ۷۳ درصد متعلق به پرسنل ایران خودرو است. ۷۳٪ مانند یک مجموعه کار می کند. برخی از سهامداران فروشنده نیستند و مالکیت آنها دست نخورده باقی می ماند.

معاون سرمایه گذاری سلیم گفت: ساختار سلیم به لحاظ مشارکتی ساختاری منسجم است. اگرچه ۷۳ درصد آنها شناور هستند، اما این ۷۳ درصد یک فکر واحد و ذهنیت مشترک دارند و هماهنگ با یکدیگر عمل می کنند. دیدگاه کلی سهامداران فعلی نگهداری و حمایت از سهام است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا