اخبار بورس

عرضه “ومپنا” به زودی در بورس/ بومی سازی توربین‌های بادی براساس به روز‌ترین دانش دنیا

مدیرعامل شرکت تجدیدپذیر مپنا گفت: شرکت تولید انرژی های تجدیدپذیر مپنا یکی از شرکت هایی است که ۱۰۰ درصد سهام آن متعلق به شرکت برق مپنا ایران است. شرکت ما زیر نظر این شرکت است و سه نیروگاه داریم. این سهم به زودی در بورس عرضه می شود.

چیزی را گزارش کنید اخبار بورسا یاور عنانی، مدیرعامل شرکت تجدیدپذیر مپنا وی در خصوص بزرگترین چالش گروه مپنا توضیح داد: بزرگترین چالش ما در حوزه انرژی های تجدیدپذیر بحث مطالباتی بود که باید توسط سیستم های مربوطه جذب می شد. مشکل دیگر پیاده سازی و اجرای زیرساخت های مورد نیاز برای بهبود این فناوری در سطح کشور است.

وی درباره تامین برق تولیدی و قیمت گذاری آن افزود: در مورد تامین برق باید بگوییم در حال حاضر برق ما با قرارداد خرید تضمینی ستبا و دولت تامین می شود. در سایر نیروگاه ها، فروش از طریق علامت سبز انجام می شود. بر اساس ماده ۱۹ قانون، تولید برق دانش بنیان را ارائه می دهیم. صنعت برق نیاز خود را از تابلوی سبز خریداری می کند.

عنانی درباره سهام «وامپنا» گفت: شرکت تولید انرژی های تجدیدپذیر مپنا یکی از شرکت هایی است که سهام آن ۱۰۰ درصد در اختیار شرکت برق مپنا ایران است و شرکت ما زیرمجموعه این شرکت است و سه نیروگاه داریم. این سهم به زودی در بورس عرضه می شود.
وی خاطرنشان کرد: زمان ساخت نیروگاه ۵۰ مگاواتی متفاوت است. با فرض تمام شدن توربین ها، ساخت حدود یک سال طول می کشد.

وی تصریح کرد: در حوزه انرژی های تجدیدپذیر برنامه اصلی ما عملیاتی شدن قراردادهای مربوط به مواد ۱۲ و ۱۶ است که باید اجرایی شود و ظرفیت ها بر این اساس انجام شود. مشکل دیگر افزایش نرخ بومی سازی و ساخت داخلی دستگاه هایی است که در مپنا ظرفیت دارند.

مدیر عامل شرکت تجدیدپذیر مپنا مهمترین فناوری در بخش تجدیدپذیر گفت: در بخش تجدیدپذیر مهم ترین فناوری توربین های بادی و توربین های بادی است. بومی‌سازی توربین‌های بادی مبتنی بر دانش روز دنیاست و در حال حاضر در نیروگاه‌های مپنا با ظرفیت بالا مستقر است. مشکل دیگر محلی سازی اینورترها است. شرکت انرژی های تجدیدپذیر از این ظرفیت به عنوان ذینفع استفاده از این اینورترها بهره می برد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا