فناوری

عرضه گوشی باربی‌نشان با «بازی مار»؛ سازندگان این موبایل غیرهوشمند می‌گویند سم‌زدایی دیجیتالی می‌کند

پایگاه خبری تحلیلی منتخب (ofoghmihan.ir):

یورو نیوز: یک گوشی صورتی زیبا به عنوان جدیدترین راه برای مهار اعتیاد دیجیتال به بازار عرضه می شود. این گوشی با حداقل تکنولوژی طراحی شده و دوربین جلو ندارد. دسترسی آن به اینترنت محدود است و تنها یک بازی روی آن نصب شده است.

صحبت از موبایلی شبیه باربی است که توسط شرکت فنلاندی اچ امدی گلوبال و با همکاری شرکت تولید اسباب بازی آمریکایی به نام ماتل ساخته شده است.اچ ام دی گلوبال همان شرکتی است که در حال حاضر برای برند نوکیا گوشی تولید می کند.

این گوشی تاشو که هم اکنون در بازارهای اروپایی موجود است، برای گروه سنی نوجوانان و احتمالاً والدینی در نظر گرفته شده است که می خواهند به اصطلاح «سم زدایی دیجیتال» را تجربه کنند. این گوشی با حداقل تکنولوژی طراحی شده و دوربین جلو ندارد. دسترسی آن به اینترنت محدود است و تنها یک بازی روی آن نصب شده است.

HM Companyدی اعلام کرده است که این گوشی را برای پاسخگویی به “جهش تقاضا” برای کاهش “تاثیر دیجیتال” در زندگی مردم طراحی کرده است.

آیا یک تلفن باربی می تواند به سم زدایی دیجیتالی نوجوانان کمک کند؟

اعتیاد به گوشی‌های هوشمند با کمپین‌های متعددی که خواستار محدودیت‌های زمانی یا ممنوعیت استفاده از این دستگاه‌ها هستند، به نگرانی فزاینده‌ای برای والدین تبدیل شده است.

مردم نگران هستند که استفاده بیش از حد از دستگاه های دیجیتال، به ویژه توسط نوجوانان، ممکن است دامنه توجه آنها را کوتاه کند و آنها را در معرض محتوای نامناسب یا غیرقانونی قرار دهد.

لارس سیلبرباوئر، یکی از مدیران ارشد اچ ام دی هدف از تولید گوشی باربی را کمک به مبارزه با اعتیاد به گوشی های هوشمند دانست.

او گفت: “ما شاهد جهشی بودیم که از ایالات متحده شروع شد و اکنون در حال گسترش به اروپا است و افراد بیشتری می خواهند تجربه دیجیتال همیشه روشن نداشته باشند.”

امکانات «آجری» با لوازم جذاب

این گوشی صورتی جیغ حتی صفحه نمایش لمسی هم ندارد. برای آن نمی توانید برنامه ها را دانلود کنید یا به رسانه های اجتماعی دسترسی پیدا کنید.

از آنجایی که این گوشی با اپلیکیشن واتس اپ سازگاری ندارد، تنها می توانید از پیامک استفاده کنید. این بدان معناست که نمی‌توانید ببینید کسی پیام شما را چه زمانی خوانده، چه زمانی در حال تایپ کردن است یا آخرین بار چه زمانی آنلاین بوده است.

ما شاهد جهشی بودیم که از ایالات متحده شروع شد و اکنون در حال گسترش به اروپا است، و افراد بیشتری می‌خواهند از تجربه دیجیتال همیشه روشن رهایی یابند.

لارس سیلبرباوئر

یکی از مدیران ارشد HMdi

تنها یک بازی بر روی این گوشی نصب شده است که نسخه بازی آشنا و کلاسیک نوکیا به نام “Snake Game” است که با حال و هوای باربی جدید و عنوان جدید Malibu Snake و البته به رنگ صورتی است. .

به گفته HMdithis این گوشی دارای یک آینه در جلو است تا بتوانید خیلی سریع و آسان “سر خود را به حرکت درآورید”.

همچنین مجموعه ای از لوازم جانبی با تم باربی، از جمله روکش های مختلف گوشی، بند مهره ای با تزئینات باربی شکل، و مجموعه ای از کریستال های چوبی و برچسب های نوستالژیک باربی برای شخصی سازی دستگاه ارائه می شود.

قیمت این گوشی در انگلستان ۹۹ پوند (۱۱۷ یورو) است که دو برابر قیمت گوشی نوکیا بدون برند است.

آیا کودکان زیر ۱۱ سال نباید گوشی هوشمند داشته باشند یا روش آموزش قابل تغییر است؟

بازگشت به فناوری های ساده تر اغلب راهی برای مهار اعتیاد به دیجیتال در نظر گرفته می شود.

کالج ایتون، یکی از گران ترین دبیرستان های پسرانه شبانه روزی انگلستان، اخیراً اعلام کرده است که برای برخی از دانش آموزان تلفن های آجری یا در اصطلاح فارسی، تلفن های «چرخ گوشت» که فقط می توانند تماس و پیامک برقرار کنند و دریافت کنند، در اختیار دانش آموزان قرار می دهد.

اپراتور تلفن EE در بریتانیا نیز اخیراً به والدین توصیه کرده است که کودکان زیر ۱۱ سال نباید اجازه داشته باشند تلفن هوشمند داشته باشند و در عوض باید تلفنی به آنها داده شود که معمولاً به عنوان تلفن پوشه نامیده می شود و فقط به کاربر اجازه می دهد تماس بگیرد. و اس ام اس بفرستید

با این حال، برخی از فعالان می گویند یک رویکرد بهتر این است که به فرزندانمان بیاموزیم چگونه از تلفن های هوشمند و سایر دستگاه های دیجیتال در حد اعتدال و با عادات سالم تر استفاده کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا