اخبار اقتصاد ایران

عرضه 20 هزار خودرو چینی در سامانه یکپارچه/ آثار آزادسازی واردات خودرو در مناطق آزاد :: ایران تحلیل

معاون وزیر صمت گفت: ۲۰ هزار خودرو در کشتی است و تا ۵۰ روز آینده به ایران می رسد.

مهدی ضیغمی در گفت و گو با خبرنگار ایران تحلیل با بیان اینکه خودروهای چینی در راه ایران هستند، ادامه داد: این خودروها در سامانه یکپارچه خودرو به متقاضیان جدید عرضه می شود.

رئیس سازمان توسعه تجارت ادامه داد: این خودروها همچنان در کشتی هستند.

دیغمی ادامه داد: رسیدن به ایران حدود ۵۰ روز و ورود به تهران حدود یک هفته زمان می برد. این خودروها در بین ثبت نام کنندگان سابق خودروهای وارداتی محبوبیتی ندارند. به همین دلیل سامانه یکپارچه برای متقاضیان جدید باز می شود تا با مسدود کردن وجه در این ثبت نام شرکت کنند.

ورود وسایل نقلیه از مناطق آزاد به سرزمین اصلی

دبیر شورای عالی مناطق آزاد از موافقت دولت با واردات خودروهای جدید به مناطق آزاد خبر داد.

به گفته حجت الله عبدالمالکی، برای هر خودرو وارداتی از منطقه آزاد به سرزمین اصلی، مجوز واردات یک خودرو به منطقه آزاد با سقف ۲۰ هزار دلار داده شده است.

بنابراین می توان انتظار داشت با ورود خودروهای جدید وارداتی به بازار و ورود خودروهای مناطق آزاد به سرزمین اصلی، واردات خودرو به کشور سرعت بیشتری بگیرد.

دلایل ورود قطره چکان های خودروهای وارداتی به بازار

البته این در حالی است که شاهد ورود خودروهای وارداتی به بازار بوده ایم. رئیس سازمان توسعه تجارت درباره این موضوع به خبرنگار «ایران تحلیل» گفت: یکی از مشکلات اساسی در مسیر عرضه خودروهای وارداتی به بازار، مشکل شماره گذاری این خودروها در بزرگراه است.

حال باید منتظر ماند و دید آیا خودروهای وارداتی جدید به دلیل ناهماهنگی دستگاه وارد انبارها می شوند یا واقعا وارد بازار می شوند؟

خبرنگار: میناسادات حسینی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا