ترندهای روز

عروسی ۱۰۰ میلیون دلاری پسر ثروتمندترین مرد آسیا در هند با دعوتنامه‌ای از طلا

پایگاه خبری تحلیلی افق میهن (irtahlil.com):

این روزها در هند همه از گران ترین عروسی تاریخ این کشور صحبت می کنند. عروسی پسر موکش آمبانی. ثروت آمبانی ۱۱۶ میلیارد دلار برآورد شده است.

شاید آنانت آمبانی و راجیکا مرچنت شادترین عروس و داماد هند نباشند، اما گران ترین عروسی تاریخ این کشور قطعا به نام این دو ثبت شده است. تخمین زده می شود که این جشن ۱۰۰ میلیون دلار هزینه داشته باشد.

این دو در روز جمعه ۱۲ جولای پس از چندین “پیش جشن” رسما ازدواج کردند و جاستین بیبر قرار است امشب برای آنها در مهمانی اجرا کند. دستمزد امشب او ۱۰ میلیون دلار است.

از مهمانان این عروسی که در شهر بمبئی برگزار می شود می توان از سیاستمداران بریتانیایی کیم کارداشیان، بوریس جانسون و تونی بلر نام برد.

موکش آمبانی، پدر داماد و مدیر و مالک گروه صنعتی ریلاینس، بر اساس گزارش مجله فوربس با ۱۱۶ میلیارد دلار ثروت، ثروتمندترین مرد آسیا است. او برای عروسی دو فرزند دیگرش؛ ایشا و آکاش در سال های ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ بیش از ۱۰۰ میلیون دلار خرج کردند و اکنون نوبت به کوچکترین فرزند او، آنانت رسیده است.

گروه صنعتی ریلیانس نیز مالک این پالایشگاه است و احتمالا یکی از خریداران نفت ارزان روسیه پس از تحریم های غرب علیه این کشور است که نفت ارزان روسیه را به سوخت تبدیل کرده و به کشورهای اروپایی می فروشد.

پس از آغاز حمله روسیه به اوکراین و تحریم های غرب علیه این کشور، هند به بزرگترین خریدار نفت روسیه تبدیل شده است.

دعوت نامه ای از طلا

مهمانان این عروسی یک جعبه قرمز رنگ به عنوان کارت دعوت دریافت کرده اند که حاوی یک کتاب طلایی حاوی متن دعوتنامه و ماکت معبدی با اشکال خدایان مختلف هندو است. آیات و دعاهای هندو در پس زمینه پخش می شود.

ضمناً به هر مهمان یک شال پشمی دست ساز کشمیری نیز هدیه می شود.

عروسی 100 میلیون دلاری ثروتمندترین مرد آسیا در هند با دعوت نامه های طلاییکارت دعوت عروسی; یک جعبه طلا

نامزدی عروس و داماد در اسفند ماه با یک جشن سه روزه انجام شد. در آن مهمانی ۱۲۰۰ مهمان از جمله مارک زاکربرگ، موسس و مالک فیس بوک، بیل گیتس، موسس مایکروسافت، ایوانکا ترامپ، دختر دونالد ترامپ و ریحانا که برای آنها کنسرت اجرا کرد و ۹ میلیون دلار دستمزد دریافت کرد، حضور داشتند.

علاوه بر این، ۵۰۰۰۰ نفر از ساکنان شهر گجرات که زادگاه خانواده آمبانی است، در معبدی متعلق به این خانواده غذای رایگان دریافت کردند.

دومین جشن پیش از عروسی نیز در ماه ژوئن در ایتالیا برگزار شد و ۸۰۰ نفر از جمله کیتی پری، مدل آمریکایی کارلی کلوس و تهیه کننده موسیقی دیوید گوتا در آن شرکت کردند. دیفرنچ جی که همراه با زوج نامزد یک تور دریایی در دریای مدیترانه را با شعار: «زندگی یک سفر است» آغاز کردند.

این جشن با یک شام مجلل در میدانی در بندر پورتوفینو به پایان رسید. آندره آ بوچلی خواننده و ترانه سرای ایتالیایی نیز خوانندگی این جشن را بر عهده داشت.

عروسی 100 میلیون دلاری ثروتمندترین مرد آسیا در هند با دعوت نامه های طلاییآماده سازی خانه آمبانی در بمبئی برای عروسی

به قول ضرب المثل «تا سه بازی نکن» این عروس و داماد سومین جشن پیش از عروسی خود را در ۱۴ تیرماه یعنی یک هفته مانده به عروسی اصلی برگزار کردند. مراسم سنتی «سانگیت» (چیزی شبیه حنابندان) با حضور چند بازیگر بالیوود، سلبریتی ها و تاجران مهم برگزار شد.

موکش آمبانی برای مقابله با انتقادات و نشان دادن اینکه “به مردم اهمیت می دهد” در سوم ژوئیه یک عروسی دسته جمعی برای ۵۰ زوج محروم در ایالت پالغار ترتیب داد. حدود ۸۰۰ نفر با هزینه خانواده امبانی در این جشن گروهی شرکت کردند.

علاوه بر این، عروس و دامادها به مدت یک سال جواهرات، وسایل منزل و غذا دریافت می کردند.

پس از آمریکا و چین، هند بیشترین تعداد ثروتمندان را در جهان دارد. این کشور در عین حال یکی از فقیرترین کشورهای جهان است و حدود ۸۰۰ میلیون نفر در فقر مطلق زندگی می کنند.

منبع: دویچه وله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا