اقتصاد جهان

عزم اتحادیه اوراسیا برای افزایش همکاری با شانگهای

به گزارش خبرگزاری ایران تحلیل به نقل از خبرگزاری تاس، باکیتیان ساگینتایف، رئیس هیئت مدیره کمیسیون اقتصادی اوراسیا EEC اعلام کرد که کشورهای عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا (EAEU) خواهان گسترش همکاری با همکاری شانگهای هستند. سازمان (SCO).

وی در نشست عمومی اقتصادی اعضای گروه کشورهای مشترک المنافع (CIS) گفت: توسعه همکاری ها با سازمان همکاری شانگهای برای ما زمینه مهمی است. سازمان همکاری ایجاد و تفاهم نامه امضا شد.

ساگینتایف افزود که کار بر روی تصویب پیش نویس برنامه اقدام ۲۰۲۴-۲۰۲۵ برای اجرای این تفاهم نامه رو به اتمام است و مذاکرات بین تنظیم کننده ها نیز در حال انجام است.

این مقام اتحادیه اوراسیا با بیان اینکه قرارداد همکاری تجاری و اقتصادی بین اوراسیا و جمهوری خلق چین نیز منعقد شده است، افزود: بر اساس این توافقنامه کمیسیون مشترکی تشکیل شد و در جلسات طیف وسیعی از موضوعات مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی گفت که اتحادیه اقتصادی اوراسیا به طور مداوم در حال ایجاد زیرساخت برای گفت و گو با بازیگران اصلی “اوراسیا بزرگ” است.

ساگینتایف در پایان گفت: توسعه گفت‌وگوی سیستمی با کشورهای سازمان همکاری شانگهای، آسه‌آن، بریکس و سایر کشورهای ذینفع و ادغام در چارچوب مشارکت بزرگ اوراسیا از اولویت‌های این اتحادیه است. برای فعالیت های بین المللی

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا