فناوری

عزم جدی دستگاه قضایی برای مصون‌سازی فضای مجازی

به گزارش خبرگزاری میهن تجارت و به نقل از مرکز رسانه قوه قضاییه، حجت الاسلام محمد مصدق با تبریک حلول ماه رجب و میلاد با سعادت حضرت علی (ع) و قدردانی از برگزاری جلسه سیاست گذاری قضایی جمهوری اسلامی ایران. ایران. ایران با تهدیدات سایبری مواجه است، استقرار حکومت ها برقراری نظم و امنیت عمومی جامعه است و آنچه ملت ها را حول یک محور گرد هم می آورد و باعث تشکیل حکومت، رهایی از تهدید، تهاجم و درگیری در همه اشکال آن می شود. اعم از فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی، زیرا مقابله مؤثر بر عهده دولت مقتدر است.

وی افزود: تهدیدها گاهی عینی، محسوس و قابل مشاهده است، بنابراین همه چیز مشخص است و متجاوزان و قربانیان نیز مشخص هستند، اما گاهی حملات و تهدیدها به صورت نرم و گاهی حتی به صورت حافظ و حامی به عنوان تامین کننده ظاهر می شود. امنیت جامعه خود را مطرح می کنند و از اصطلاحات رایجی مانند حقوق بشر، توسعه پایدار، حقوق زنان و دموکراسی استفاده می کنند که واژه های جذابی هستند.

معاون اول قوه قضاییه با بیان اینکه از جمله روش های تهاجم نرم در جوامع کمتر توسعه یافته و در حال توسعه، ترویج کالا و خدمات است، اظهار داشت: در این راستا در حال توسعه است. از نظر تکنولوژی در آنها است، گفت: فناوری جنبه های متعالی دارد و این را نمی توان انکار کرد، اما فناوری می تواند وابستگی ایجاد کند که ما از آن غافلیم. ما هر موضوعی را در زمینه فناوری تشویق کرده ایم.

وی ادامه داد: در حین استفاده از هیچ نرم افزاری توجه نکرده ایم که این استفاده چقدر امنیت ما را تهدید می کند. در واقع نرم افزاری که مشکلات ما را حل می کند ممکن است سایر بخش های امنیت و آرامش جامعه را که به آن توجه کافی نداشته ایم، از بین ببرد.

مصدق با بیان اینکه جامعه را نمی توان از فناوری جدا کرد، گفت: جامعه به فناوری نیاز دارد اما پس از اندکی تأمل در حوزه فناوری به این نتیجه می رسیم که تاکنون تحقیقات منطقه ای و ملی در مورد هزینه و فایده اینها انجام نشده است. . نرم افزارها. ما همیشه آنها را مفید می دانیم، اما آیا کاری برای اثرات منفی آنها انجام داده ایم؟

وی افزود: اکنون در برخی نرم افزارها محدودیت هایی برای دسترسی به فضای مجازی وجود دارد، اما خرید فیلترشکن بسیار آسان است و اگر تصور کنیم کسانی که فیلترشکن را ساخته اند دل ما را دارند، ساده انگاری است، زیرا با این فیلتر شکن می تواند امنیت جامعه را برهم بزند، ما این جلسه را به فال نیک می گیریم و می دانیم که دلسوزان زیادی در جامعه وجود دارد، اما باید تلاش کرد و با برنامه ریزی سرعت ورود به این مسائل را افزایش داد. .

معاون اول قوه قضائیه خاطرنشان کرد: این جلسه نشان دهنده عزم قوه قضائیه برای بررسی جدی موضوع ایمن سازی، سالم سازی و صیانت از فضای سایبری است و در این راستا برنامه ریزی هایی برای حضور در تمامی سطوح انجام شده است. از نظر معاونت قانونی هستند مجاز و نظارت توسط دادستان کل کشور و سازمان بازرسی انجام شود.

وی خطاب به معاون حقوقی قوه قضائیه گفت: در حوزه امنیت سایبری باید زمینه های حقوقی را بررسی کنیم و از کارشناسان بخش خصوصی و دولتی برای بررسی خلأهای قانونی در این حوزه استفاده و پیشنهاد رفع آنها را بدهیم. به همین ترتیب در مجلس نیز به عاملان سهل انگاری و افرادی که با اعمال و ترک خود باعث ایجاد تهدید در کشور می شوند، پاسخ بازدارنده داده می شود.

مصدق با اشاره به اینکه تعامل سازنده با نهادهای نظارتی و توسعه فضای سایبری قطعا انجام خواهد شد، گفت: همه مردم باید در برابر تهدیدات احتمالی و بالفعل که نظم، امنیت و آرامش عمومی جامعه را تهدید می کند وارد عمل شوند. امیدواریم این جلسه سرآغازی برای پیگیری موضوع مهم امنیت سایبری باشد که مقام معظم رهبری همواره بر اهمیت آن تاکید داشته اند تا بتوانیم همه این تهدیدات را به فرصت تبدیل کنیم.

لازم به ذکر است جلسه تخصصی وظایف دستگاه های اجرایی در مقابله با تهدیدات و حوادث سایبری امروز سه شنبه سوم است. بهمن این ماه به همت معاونت حقوقی و تقنینی قوه قضاییه با حضور معاون حقوقی و قضایی قوه قضاییه برگزار شد. حضور حجت الاسلام محمد مصدق معاون اول قوه قضاییه بهزاد. پرسیده شد معاون حقوقی قوه قضائیه ذبیح الله خدائیان رئیس سازمان بازرسی کل کشور، غلامعلی محمدی رئیس سازمان زندانها و اقدامات امنیتی کشور، سرلشکر مصطفی ایزدی فرمانده قرارگاه تهدیدات سایبری جدید نیروهای مسلح ، و جمعی از مقامات لشکری ​​و کشوری برگزار شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا