اخبار بورس

«عشقی» به بورس قرمز؛ بازگشت وامها مسئله ی اصلی نیست

پاکسازی آوار از بازار سهام چقدر طول می کشد؟

حضور حلقه امام صادقی از صالح آبادی رئیس سابق بانک مرکزی تا عشقی بورس با اینکه به نقطه پایانی رسیده بود. اما “حذف خرابه های باقی مانده” به زمان معینی نیاز دارد – با تلاش زیاد.

«اخبار بورسا»:

زمانی که فرزین با توجه به تجربه بانکی خود وارد بانک مرکزی شد، توانست مقداری از آسیب های صالح آبادی از اعضای حلقه امام صادق(ع) را کاهش دهد و بانک مرکزی در مسیر مثبت قرار گرفت. اما نمی دانستیم که او به دلیل حضور یکی دیگر از اعضای همین حلقه سیاه ترین روزهای خود را در آن سوی بازار سرمایه سپری خواهد کرد. پس چقدر طول می کشد تا بقایای تخریب بازار سهام پاکسازی شود؟

عبده تبریزی در پاسخ به این سوال با نگاهی اصولی و حرفه ای توضیح داد: وی معتقد است تا عید امسال نه تنها روند تخریب بورس در دوره قبل به پایان می رسد، بلکه بورس نیز تجربه خواهد کرد. روزهای پایدار و مثبت .

با این وجود، بازپرداخت وام های غیرقانونی رئیس بورس و اعضای سابق هیئت مدیره نباید به موضوع اصلی تبدیل شود. باید مشخص شود غیر از عشقی و تیمش چه کسانی سردمداران تخریب باورنکردنی بورس بودند و چه کردند؟ بسیار مهم است که این را روشن کنیم. کدال فقط برای شفاف سازی سهام نیست. بلکه درسی است که بدانیم در دوره پیشین رهبری بازار سهام چه گذشت. این شفاف سازی از هر کد دیگری مهم تر است.

اما سخنان عبده تبریزی; چشم انداز روشنی را در اختیار فعالان بازار سرمایه قرار می دهد. مدیرعامل جدید بورس که این روزها منصوب می شود باید کاملاً اصولی و حرفه ای از همه جانبه دور بماند و در عین حال امیدهای تازه ای را به بازار سرمایه بازگرداند و نابودی های گذشته را – که باید عاشقانه از آن یاد کرد – پاک کند. بازار سهام قرمز اتفاقی که از قضا می تواند هم برای سرمایه گذاران خرد و هم برای تولیدکنندگان بزرگ مجموعه ای از مشکلات وجودی و اقتصادی همراه با بازگشت سرمایه های اندک و امید به بورس ایجاد و راهگشا باشد.

تقسیم:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا