اقتصاد جهان

عصبانیت رژیم صهیونیستی از کاهش رتبه اعتباری خود

به گزارش خبرگزاری ایران تحلیل به نقل از راشاتودی، مقامات رژیم صهیونیستی روز جمعه از کاهش رتبه اعتباری این رژیم توسط موسسه بین المللی مودی انتقاد کردند.

بر اساس این گزارش، مودیز در تازه ترین بیانیه خود رتبه اعتباری رژیم صهیونیستی را از A1 به A2 کاهش داد و چشم انداز این رتبه را به دلیل خطرات سیاسی و مالی ادامه جنگ با حماس، «منفی» گذاشت.

بزالل اسموتریچ، وزیر دارایی اسرائیل روز یکشنبه این کاهش رتبه را که اولین مورد در تاریخ این رژیم است، محکوم کرد و آن را “مانیفست سیاسی” خواند.

او مدعی شد که گزارش مودیز کاملا بر اساس یک جهان بینی سیاسی بدبینانه و بی اساس است.

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر این رژیم کودک کش نیز با ابراز ناخرسندی از این کاهش رتبه مدعی شد که این کاهش رتبه تنها نتیجه درگیری های نظامی کنونی است و بازتابی از اقتصاد اسرائیل نیست.

رئیس بانک مرکزی رژیم صهیونیستی نیز از اقتصاد آن رژیم دفاع کرد و مدعی شد که این اقتصاد «ریشه در پایه های محکم و سالم دارد».

موسسه رتبه بندی اعتباری مودیز روز جمعه در بیانیه ای اعلام کرد که به دلیل ادامه درگیری نظامی در غزه، رتبه اعتباری رژیم صهیونیستی برای اولین بار در تاریخ سقوط کرد.

در بیانیه مودیز آمده است: اگرچه ممکن است درگیری‌ها در غزه کاهش یابد و یا متوقف شود، در حال حاضر هیچ توافقی برای پایان دادن به خصومت‌ها و هیچ توافقی در مورد یک برنامه بلندمدت که امنیت اسرائیل را به طور کامل بازگرداند و در نهایت تقویت کند ، وجود ندارد.

این موسسه خاطرنشان کرد که “انتظار می رود بار بدهی اسرائیل بیشتر از آنچه پیش از درگیری ها برآورد می شد باشد.”

بر اساس این گزارش، مودیز در ماه اکتبر، کمتر از دو هفته پس از اعلام جنگ علیه حماس، رتبه اعتباری اسرائیل را بررسی کرد.

مؤسسه‌های بین‌المللی «S&P» و «Fitch» نیز اسرائیل را برای رتبه‌بندی منفی در فهرست نظارت قرار داده‌اند، اما هنوز اعتبار آن را کاهش نداده‌اند.

اس اند پی ماه گذشته هشدار داد که در صورت گسترش جنگ با حماس به دیگر جبهه‌ها، مانند لبنان یا ایران، احتمالاً رتبه اسرائیل را کاهش خواهد داد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا