اقتصاد جهان

عضو اتحادیه اروپا واردات آهن و فولاد روسیه را از سر گرفت

به گزارش خبرگزاری ایران تحلیل ، ریاناوستی روز شنبه به نقل از داده های آماری گزارش داد که اسپانیا پس از وقفه سه ماهه واردات فولاد و آهن روسیه را از سر گرفته است.

دولت اسپانیا در دسامبر گذشته خرید فلزات از این کشور تحریم شده را متوقف کرد، اما از آوریل امسال واردات خود را از سر گرفت.

به گزارش این خبرگزاری، از آن زمان، اسپانیا ۲۱۳۰۰ تن آهن و فولاد روسیه به ارزش ۸ میلیون یورو (۸.۵۷ میلیون دلار) خریداری کرده است.

واردات آلومینیوم اسپانیا از روسیه ۵۰ درصد افزایش یافت و به ۱۳ میلیون یورو رسید، در حالی که خرید تیتانیوم تقریبا دو برابر شد و به ۱.۵ میلیون یورو رسید.

این گزارش همچنین نشان داد که تجارت دوجانبه روسیه و اسپانیا در ماه آوریل با ۱۴ درصد کاهش به ۲۴۸ میلیون یورو رسید و کل صادرات روسیه به ۱۷۷.۲ میلیون یورو رسید.

اتحادیه اروپا واردات محصولات آهن و فولاد روسیه را در سال ۲۰۲۲ و مدت کوتاهی پس از آغاز عملیات نظامی مسکو علیه اوکراین ممنوع کرد.

محدودیت های بیشتری توسط اتحادیه اروپا اعمال شده است که واردات آهن یا محصولات فولادی فرآوری شده در کشورهای ثالث اما حاوی منابع آهن یا فولاد روسیه را ممنوع می کند.

روسیه دومین تولید کننده بزرگ این فلز سبک در جهان است. تحریم های آمریکا علیه Rusal در آوریل ۲۰۱۸ باعث شد که قیمت آلومینیوم در بورس فلزات لندن طی چند روز با ۳۵ درصد افزایش به بالاترین حد در هفت سال گذشته برسد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا