اقتصاد جهان

عضو اتحادیه اروپا واردات نفت روسیه را متوقف کرد

به گزارش خبرگزاری ایران تحلیل به نقل از راشاتودی، رسانه های بلغارستانی اعلام کردند که این کشور از اول مارس قبل از پایان معافیت از تحریم های اتحادیه اروپا واردات نفت روسیه را متوقف کرده است.

اقدام این کشور بالکان برای توقف کامل واردات نفت خام از روسیه پس از کاهش ۵۰ درصدی این واردات در ژانویه و کاهش ۲۵ درصدی بیشتر در ماه فوریه صورت گرفت.

بلغارستان در ابتدا از ممنوعیت واردات نفت روسیه توسط اعضای اتحادیه اروپا معاف بود و اجازه داشت تا پایان سال ۲۰۲۴ به خرید آن ادامه دهد، اما در اواسط دسامبر صوفیه با طرحی برای لغو زودهنگام معافیت این کشور و واردات نفت موافقت کرد. این روسیه را محدود می کند.

بلغارستان یکی از معدود کشورهای اتحادیه اروپا بود که از این ممنوعیت در سراسر بلوک مستثنی شد. این کشور واردات نفت روسیه را متوقف کرده است زیرا معافیت آن می تواند برای دور زدن تحریم های غرب مورد استفاده قرار گیرد.

قبل از اعمال این محدودیت ها، نفت روسیه ۹۰ درصد کل مصرف این کشور را پوشش می داد.

کارشناسان می گویند ممنوعیت خرید نفت روسیه تنها پالایشگاه این کشور، نفتوهیم، متعلق به لوک اویل را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

این شرکت نفتی روسی تامین کننده اصلی بنزین در بلغارستان است و همچنین شبکه ای از پمپ بنزین ها در آنجا دارد.

کارشناسان پیش از این هشدار داده بودند که بلغارستان ممکن است پس از پایان معافیت اتحادیه اروپا، به دلیل فقدان زیرساخت کافی و ازدحام در تنگه بسفر، برای تامین ذخایر نفت خام خود دچار مشکل شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا