فناوری

عفو بین‌الملل: دولت هند به جاسوسی از روزنامه‌نگاران با نرم‌افزار پگاسوس ادامه می‌دهد

پایگاه خبری تحلیلی میهن تجارت (mihantejarat.com):

عفو بین‌الملل و واشنگتن پست در تحقیقات مشترکی که روز پنج‌شنبه ۷ دسامبر منتشر شد، اعلام کردند که دولت هند بار دیگر روزنامه‌نگاران برجسته این کشور را با نرم‌افزار جاسوسی پگاسوس هدف قرار داده است.

عفو بین‌الملل گفت سیدارت وارادارجان، روزنامه‌نگار وایر و آناند مانگاناله از پروژه گزارش‌دهی جرایم و فساد سازمان‌یافته (OCCRP) از طریق تلفن‌هایشان هدف این جاسوس‌افزار قرار گرفتند.

نرم افزار جاسوسی پگاسوس که معمولاً فقط به دولت ها یا آژانس های امنیتی فروخته می شود، توسط شرکت اسرائیلی NSO توسعه یافته است و می تواند برای دسترسی به پیام ها و ایمیل های افراد، بررسی عکس ها، استراق سمع تماس ها، ردیابی مکان ها و حتی فیلمبرداری از مالک با دوربین استفاده شود. .

سازمان های حقوق بشر گزارش می دهند که استفاده گسترده از این جاسوس افزار علیه روزنامه نگاران و فعالان مدنی در ده ها کشور از جمله هند را مستند کرده اند.

دونکا اوکرول، گروه امنیتی عفو بین‌الملل به رسانه‌ها گفت که روزنامه‌نگاران در هند به طور فزاینده‌ای با تهدید نظارت غیرقانونی صرفاً به دلیل انجام کارشان مواجه می‌شوند و با «حبس، آزار و اذیت و کمپین بدنام کردن دولت» در کشور مواجه می‌شوند.

در سال ۲۰۲۱، دهلی نو متهم به استفاده از پگاسوس برای نظارت بر هزاران شماره تلفن روزنامه نگاران، سیاستمداران مخالف و فعالان سیاسی شد. از جمله این افراد راهول گاندی، رقیب سیاسی اصلی نارندرا مودی، نخست وزیر هند بود.

دولت هند اتهامات مربوط به “مراقبت غیرقانونی” را رد می کند اما از همکاری با تحقیقات دادگاه عالی کشور در مورد این اتهامات خودداری کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا