اقتصاد جهان

عقب نشینی بریتیش پترولیوم از برنامه کاهش تولید نفت

سه منبع آگاه گفتند که بریتیش پترولیوم (BP) برنامه خود برای کاهش تولید نفت و گاز تا سال ۲۰۳۰ را رها کرده است، همانطور که موری اوچینکلاس، مدیرعامل این شرکت گفت، در تلاشی برای بازیابی اعتماد سرمایه گذاران به استراتژی انتقال انرژی خود.

این استراتژی زمانی که در سال ۲۰۲۰ رونمایی شد، بلندپروازانه ترین راهبرد در بخش نفت و گاز بود و وعده کاهش ۴۰ درصدی تولید را تا سال ۲۰۳۰ و در عین حال گسترش سریع انرژی های تجدیدپذیر می داد.

در فوریه سال گذشته، این شرکت عقب نشینی کرد و کاهش ۲۵ درصدی را پیشنهاد کرد که منجر به کاهش تولید به ۲ میلیون بشکه در روز تا پایان دهه می شد، زیرا سرمایه گذاران به جای تمرکز بر انتقال انرژی، بر بازده کوتاه مدت تمرکز داشتند. .

به گفته این منابع، این شرکت در بورس لندن اکنون چشم به چند سرمایه گذاری جدید در خاورمیانه و خلیج مکزیک برای افزایش تولید نفت و گاز خود دارد.

Auchincloss در ژانویه کنترل BP را به دست گرفت، اما تلاش کرد تا کاهش قیمت سهام BP را مهار کند، که امسال نسبت به رقبای خود عملکرد ضعیفی داشته است، زیرا سرمایه گذاران بر توانایی شرکت برای تولید سود تحت استراتژی فعلی اش Ask a Question فشار می آورند.

این مرد ۵۴ ساله کانادایی که قبلاً مدیر ارشد مالی BP بود، به دنبال فاصله گرفتن از اقدامات مدیر عامل سابق برنارد لونی است که به دلیل دروغ گفتن در مورد روابط با همکارانش اخراج شده بود و در عوض قول داده است که برگردد و در آن کار کند. شرکت ها در بیشتر شرکت های سودآور مانند نفت و گاز سرمایه گذاری می کنند.

BP هدف خود را برای کاهش انتشار گازهای گلخانه ای به صفر تا سال ۲۰۵۰ اعلام کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا