اقتصاد جهان

عقب نشینی ولوو از برنامه تولید خودروهای برقی

به گزارش خبرگزاری افق میهن به نقل از خبرگزاری تاس، شرکت خودروسازی سوئدی «ولوو کارز» که پیش از این اعلام کرده بود تا سال ۲۰۳۰ سهم خودروهای برقی در تولید و فروش آن به ۱۰۰ درصد خواهد رسید، اکنون از این هدف فاصله گرفته است. .

این خودروساز اکنون انتظار دارد تا آن تاریخ بیش از ۹۰ درصد از فروش جهانی خود را به خودروهای الکتریکی تبدیل کند. دلیل تغییر این برنامه به تغییر شرایط بازار و تقاضای مصرف کننده مربوط می شود.

جیم روآن، مدیرعامل ولوو کارز گفت: واضح است که انتقال به برقی (خودروها) خطی نخواهد بود و مشتریان و بازارها این موضوع را با نرخ های مختلف می پذیرند.

به گزارش موبیلیتی سوئد، سازمان تولیدکنندگان و واردکنندگان خودرو، کامیون و اتوبوس، در ماه ژوئیه ۵۵۱۶ ثبت جدید خودروی برقی در سوئد به ثبت رسید که در مقایسه با جولای سال گذشته تقریباً ۱۵ درصد کاهش داشته است. به طور کلی، این رقم در شش ماه اول سال ۲۰۲۴ حدود ۱۹ درصد کاهش یافت.

بر اساس این گزارش، اخیراً فروش خودروهای برقی در کشورهای عضو اتحادیه اروپا به ویژه آلمان کاهش یافته است زیرا انگیزه های مالی دولت برای این خودروها از بین رفته و مصرف کنندگان به دلیل مشکلات اقتصادی کمتر هزینه می کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا