فناوری

علائم رایج سرطان چشم کدام است؟

سرطان چشم وضعیتی است که در آن سلول های سالم در داخل یا اطراف چشم به طور غیرقابل کنترلی رشد می کنند و تومور را تشکیل می دهند. اگر تومور خوش خیم باشد، گسترش نمی یابد، در حالی که تومورهای بدخیم رشد می کنند و به قسمت های مختلف بدن گسترش می یابند. تشخیص زودهنگام سرطان چشم کنترل این بیماری بسیار مهم است.

علائم شایع سرطان چشم

به گفته متخصصان، علائم شایع سرطان چشم شامل تاری دید، از دست دادن جزئی یا کلی بینایی، دیدن جرقه های نور، لکه های تیره، برآمدگی چشم، توده روی پلک ها و درد در داخل یا اطراف چشم است. پزشک فورا برای علائم؛ سرطان چشم تحت تاثیر عوامل خطر خاصی از جمله تغییرات در DNA سلولی، خال های غیرعادی، لکه های قهوه ای غیرطبیعی روی عنبیه و رنگ های خاص چشم قرار می گیرد. محققان در حال بررسی این موضوع هستند که چگونه این عوامل می توانند خطر ابتلا به انواع خاصی از سرطان چشم را افزایش دهند. افزایش دادن

روش های درمان سرطان چشم

گزینه های درمانی سرطان چشم شامل جراحی، پرتودرمانی، لیزر درمانی و شیمی درمانی است. جراحی به نوع، اندازه و وسعت تومور بستگی دارد، پرتودرمانی از اشعه ایکس پرانرژی برای از بین بردن سلول‌های سرطانی استفاده می‌کند، در حالی که لیزر درمانی از نور مادون قرمز برای گرم کردن و سوزاندن تومور استفاده می‌کند، اگر سرطان به مناطق دیگر گسترش یافته باشد. اگر اندام ها گسترش یافته اند، شیمی درمانی ایران تحلیل خوبی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا