فناوری

علت ایجاد شوره سر چیست؟

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری میهن تجارت، شوره سر شوره سر گاهی اوقات می تواند آزاردهنده، شرم آور و خسته کننده باشد، معمولاً در زمستان بدتر می شود، این یک بیماری شایع است که باعث پوسته پوسته شدن پوست سر می شود و می تواند بسیار جدی و مسری باشد. شوره سر بیا بریم:

پوست خشک

خشکی پوست یکی از شایع ترین دلایل آن است شوره سر این سر است که در زمستان بدتر می شود، اگر پوست سر شما در حال خشک شدن است، احتمالاً سایر قسمت های بدن شما نیز خشک می شود. شامپوها و روغن های زیادی وجود دارند که می توانند سطح رطوبت پوست سر را جبران کنند شوره سر سر را بردارید

رشد قارچ مخمری روی پوست سر

رشد قارچی به نام مخمر مالاسزیا یکی از دلایل شوره سر سر است مالاسزیا این نوعی قارچ است که روی پوست سر و بدن زندگی می کند. مصرف برخی از داروهای تجویز شده توسط پزشک می تواند از رشد قارچ مخمری جلوگیری کند و استفاده از شامپوهای بدون نسخه می تواند به بهبود سلامت پوست سر و جلوگیری از بروز این بیماری کمک کند. شوره سر سر

بهداشت ضعیف مو

بسیاری از افراد به اندازه کافی شامپو استفاده نمی کنند که می تواند منجر به شوره سر شود شوره سر همچنین زمانی اتفاق می‌افتد که شامپو را به‌درستی از موهای خود نشویید شوره سر سرت را می شوی؛ بنابراین توصیه می شود هفته ای دو بار از شامپوی کافی استفاده کنید تا پوست سر کاملا تمیز شود و چربی آن پاک شود.

پیشگیری از وقوع شوره سر در روزهای سرد زمستان بازدید کنید

در روزهای سرد زمستان که احتمال وقوع آن وجود دارد شوره سر موها زیاد است، از شامپوهای مناسب استفاده کنید و از یک رژیم غذایی سالم پیروی کنید. همچنین از بیرون رفتن یا انجام فعالیت هایی که پوست سر و موهای شما را خشک می کند، خودداری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا