فرهنگ و هنر

علت فرار پول‌ ها از بورس چیست؟

در این خبر می خوانید؛ دلیل فرار پول از بورس چیست؟


افق میهنی –

این کارشناس بازار سرمایه ضمن تشریح دلایل خروج پول از بازار سرمایه در ماه های اخیر، به چهار راهکار مهم و ضروری برای اصلاح بازار و بازگشت اعتماد سرمایه گذاران به بورس اشاره کرد.

محمد خبری زاد در گفت و گو با صدای بورس گفت: شرایط بازار سرمایه در ماه ها و سال های اخیر به گونه ای بوده است که اقلام و مواردی که مورد توجه تحلیل گران بازار قرار گرفته اند، به پایین ترین حد تاریخی رسیده اند. یکی از این مسائل نسبت TTM P/E و P/E FORWARD بازار است.

وی افزود: نسبت P/E TTM بازار که یک نسبت گذشته نگر است پس از انتشار گزارش های فصل بهار ۱۴۰۳ و پاییز در تیر و مرداد در این ماه ارزش سهام به پایین ترین حد تاریخی رسیده و به عدد ۵.۹ به ۶ واحد رسیده است و این نسبت برابر با سال ۱۳۹۳ است که نشان دهنده بازگشت به سال ۱۳۹۳ و فرار پول از بازار سرمایه است.

این کارشناس بازار سرمایه درباره دلایل این بازگشت به سال ۱۳۹۳ و فرار پول از بورس گفت: قیمت گذاری دستوری، تفاوت نرخ دلار نیمه آزاد و آزاد، افزایش نرخ سود بانکی، قوانین بودجه در ۱۴۰۲ و ۱۴۰۱ به منظور کاهش سود شرکت ها همه و همه باعث شده ارزش بازار سرمایه کاهش یابد.

وی در خصوص بازگشت روند صعودی به بورس گفت: نشانه هایی از بازگشت بورس به روند صعودی وجود دارد اما بازگشت از این نقطه مستلزم ورود پول به بازار سرمایه است.

خبريزاد به بررسي انواع پول هاي ورودي به بازار سرمايه پرداخت و گفت: ورود پول به بازار سرمايه از دو جهت قابل ارزيابي است. مورد اول ورود پول تکلیفی به بورس است که تحلیلگران بازار با این نوع رفتار موافق نیستند و به نظر آنها برخوردی کوتاه مدت است مانند حمایت ۱۰ درصدی بانک ها از بازار سرمایه. . مورد دوم با حذف قیمت گذاری دستوری، کاهش نرخ سود، تعدیل نرخ ارز و ایجاد شفافیت اقتصادی در کابینه دولت چهاردهم در راستای حمایت از این بازار است که همه این موارد می تواند اعتماد سرمایه گذاران را برای ورود مجدد به بورس جلب کند.




آیا این خبر مفید بود؟

بر اساس نتیجه رای موافق و رای مخالف

ارسال برای دیگران:

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا