ورزشی

علیرضا بیرانوند؛ دروازه بانی بزرگ با اندیشه های کوچک

بیرانوند به عنوان دروازه بان شماره یک تیم ملی ایران پیش از این توانایی های خود را به رخ کشیده و نیازی به تمجید در این زمینه ندارد. او در سال های اخیر همواره جزو باثبات ترین دروازه بان های ایران بوده و کمتر پیش آمده که از اوج خود دور باشد. با این حال و شاید بر خلاف عظمتش در دروازه، فکر و اندیشه حرفه ای چندانی نداشته است.

او چند سالی است که با توهم خود را بهترین دروازه بان تاریخ ایران تصور می کند و احتمالا به همین دلیل جایگاه خود را بالاتر و بالاتر از باشگاه مردمی پرسپولیس می داند. این دروازه بان که پیش از این می خواست با گفتن جمله عجیب «تنم باد باد پرسپولیس باد» سرخی هایش را به رخ بکشد، حالا برای چندمین بار در فصول اخیر قراردادش را به صورت یک طرفه فسخ کرده است تا بتواند به خواسته هایش عمل کند. آرزوها

البته او به عنوان یک بازیکن حق دارد مطالبات معوقه خود را پیگیری کند اما وقتی سناریویی به طرز آزاردهنده ای تکرار می شود نشان می دهد که فردیت بر منافع گروه و تیم ترجیح داده می شود و حداقل در این مورد نباید ادعا کند. توسط تیم مغرضانه باشد. او دروازه بان خوبی است اما در چند سال گذشته چند چهره بی ادعا یا بی ادعا در دیگر تیم های لیگ برتری متولد شده اند که می توانند جایگاه دروازه بانی پرسپولیس را تهدید کنند. کافی است به سراغ بهترین دروازه بان های فصل گذشته برگردیم تا ببینیم «بیرو» در بین آنها جایی ندارد.

اینکه علیرضا این روزها پیشنهاد بهتری دارد و از نظر مادی می تواند خودش را بپوشاند یک اصل جداست. در این صورت او بدون بهانه می تواند پرسپولیس را ترک کند اما اگر بخواهد با موج سواری در احساسات هواداران خود را بالاتر از تیم نشان دهد در شخصیت باشگاه های بزرگی مثل پرسپولیس و استقلال نخواهد بود. بیرانوند سال گذشته پس از فسخ قرارداد یک طرفه با پرسپولیس اعلام کرد که پیشنهاد مالی خوبی از استقلال دارد و می خواهد از جمع سرخ ها جدا شود.

او بعداً فاش کرد که تیم رقیب ۱۲۰ میلیارد تومان پیشنهاد داده است. شرایط به حدی حاد شد که حتی شایعه پیوستن قطعی او به استقلال هم از گوشه و کنار به گوش می رسید. اخباری مبنی بر صحبت مدیران و سرمربی استقلال با او نیز به گوش می رسید اما در نهایت بیرانوند با قراردادی جدید دوباره به پرسپولیس پیوست تا علاقه خود را به این تیم نشان دهد. بیرانوند بعداً در یک مصاحبه ویدیویی رسماً فاش کرد که ابتدا همه چیز را یک نمایش می‌دانست و خواستار زنگ خطر برای مدیران باشگاه شده بود، اما از آنجایی که مدیریت خیلی دیر پیام او را دریافت کرد، فکر می‌کرد جدایی رخ داده است.

تکرار این سناریو در تابستان امسال چیزی نیست که دوباره هواداران را پشت سر این دروازه بان قرار دهد. همین الان باشگاه پرسپولیس با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد که بیرانوند کار غیرقانونی انجام داده و تمام مطالباتش را از باشگاه گرفته است. مهمتر این است که پرسپولیسی ها در تصمیم درست تری ظاهرا شرط همکاری مجدد با او را گذاشته اند و شروع به جذب دروازه بان جدید کرده اند. درست است که سر بیرانوند در این موضوع بی کلاه نمی ماند و احتمالا می تواند با قراردادی بسیار چاق تر از قراردادش با پرسپولیس به باشگاه دیگری برود اما مطمئناً دیگر اعتبار سابق را نخواهد داشت.

این موضوعی است که او پیش از این با جدایی از پرسپولیس تجربه کرده بود و در آستانه از دست دادن جایگاه همیشگی خود در تیم ملی بود. مشخص است که توجه رسانه ای به بازیکنان تیم های استقلال و پرسپولیس به بازیکنان این دو تیم کمک می کند تا به اهدافشان برسند، اما بعید است این بار علیرضا بیرانوند در جدال مکرر با او دست برتر را داشته باشد. مسئولان باشگاه پرسپولیس او به وضوح آماتور بودن را به حرفه ای بودن ترجیح داد و این بار اگر پرسپولیس نتواند خواسته های این دروازه بان را برآورده کند باید به توانایی مدیریتی آنها شک کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا