ورزشی

علی دایی و راز بزرگ آقای گل پرسپولیس

محسن خلیلی یکی از چهره های خاص خط حمله پرسپولیس در سال های گذشته به حساب می آید که ماجراهای زیادی در این تیم داشته و البته کمتر در مورد آنها صحبت کرده است.

خلیلی برای اولین بار توضیحات جالبی درباره جدایی اش از ارتش سرخ ارائه کرد و به تصمیم علی دایی برای جدایی از ارتش سرخ پرداخت.

آقای گل پرسپولیس در لیگ هفتم که قرار بود در لیگ چهاردهم به پرسپولیس بپیوندد و در نهایت تصمیم حمید درخشان، انتقالش به قرمزها انجام نشد، حرف های جدیدی در این زمینه زده است.

سلام نظامی و قول و قرار با سمت ۳۶

محسن خلیلی درباره سلام معروف نظامی که برای اولین بار در پرسپولیس توسط او انجام شد، می گوید: شب بازی با استقلال در هتل بودیم، یکی از دوستانم خیلی پیگیر و هوادار سرسخت بود. و مسافرت رفت و خارج از خانه و هتل بازی کرد، داشت به تیم می آمد، آن شب همینطور به من گفت مطمئنم در این دربی گل می زنی، گفتم ببینیم چه می شود، یک بازی سختی است و اولین دربی من است و شاید گلزنی سخت باشد.”

وی در ادامه توضیحاتش می گوید: نه، مطمئنم گل می زنی، فقط قول بده، وقتی گل زدی بیا ۳۶ بایستی، نشسته ام سلام نظامی بده، حالا گفتم چه نظامی است. احترام به او گفت: چه کار می کنی؟

مهاجم سابق پره پوشان که در دربی برگشت لیگ هفتم گلزنی کرد، در این باره گفت: حالا جالب است که در دقیقه ۸۴-۸۵ سر و صدا و فشار و استرس عقب بودم و ورزشگاه نیمه تمام بود. سرخ و ساکت از آن طرف غوغا بود وقتی سرم را زدم داخل گل شد عجیب است دوستم آرش در ذهنم بود به آن سمت رفتم احترام نظامی گذاشتم دربی بود و رفتم و برگشتم، به موقعیت ۳۶ رفتم و ادای احترام کردم، فکر می کنم خوشحالی خوبی بود.»

مصلوب شدن، زندگی به یاد پرسپولیس

محسن خلیلی که از ناحیه رباط صلیبی آسیب دیده بود، درباره آن روزها توضیح می دهد: من مقصر بودم، بازی سوریه به دنده ام آسیب زد و بعد اصرار کردم که این کار را نکنم، مثل داستان عیسی یکی می گفت شکسته است و دیگری می گفت. شکسته نشد بعد با تیم ملی رفتیم اردوی اسپانیا و اونجا معلوم شد از اونجا رفتم آلمان و جواد نکونام هماهنگ کرد اونجا دکتر گفت ۵۰ درصد پارگی داری و ریسک داره برای ادامه، نظر من را دنبال کنید.”

وی درباره عمل جراحی خود گفت: بعد دل به دریا زدیم و عمل کردیم، اما چند ماه بعد، بعد از برگشتن زمان برد تا به شرایط ایده آل برسم، خدا رحمت کند، کرانچار سرمربی بود و من بازی کردم. کم و بیش و به شرایط ایده آل رسید.علی دایی آمد و شرایطم بهتر شد و در نیم فصل ۱۱ گل زدم.فکر کنم شش گل حذفی و پنج گل لیگ زدم.تا آخرین بازی گل زدم و گل هم زدم. در فینال جام حذفی بعد از آن نمی دانم چه اتفاقی افتاد و علی دایی تصمیم گرفت من در این تیم نباشم و بعد از آن نه علی در این مورد صحبت کرد و نه من پرسیدم این اتفاق افتاد و از پرسپولیس جدا شدم.

2005005

خلیلی درباره تصمیم عجیبش برای انتخاب استیل آذین به عنوان مقصد گفت: تقصیر خودم بود، وقتی پرسپولیس من را نخواست، حاج حبیب کاشانی گفت صبر کنید، علی آقا را راضی می کنم، صبر کردم و ماندم و پیشنهادات زیادی داشتم و همه چیز. آنها را رد کردم، من هم برای مذاکره به شهرستان رفتم، برای تراکتور به تبریز رفتم و برای صنعت نفت به آبادان رفتم و با نفت تازه وارد تهران مذاکره کردم.

این مهاجم ادامه داد: هی منتظر پرسپولیس بودم و روز آخر به استیل آذین رفتم و بدون بدنسازی با روحیه شکسته می خوابیدم و بیدار می شدم و به نوعی می توان گفت پرسپولیس را به یاد دارم. سال‌ها نه نتایج پرسپولیس را دنبال می‌کردم و نه بازی‌ها را تماشا می‌کردم، به همین دلیل نمی‌توانستم برگردم و فوتبال بازی کنم، شاید اگر بهبودی خوبی داشتم و روان‌شناس در کنارم بود و اقدام نمی‌کردم. از نظر احساسی ورق زندگی ام را ورق می زدم و به سراغ چالش جدیدی می رفتم.» اما انتظار برای بازگشت پرسپولیس کمی اذیتم کرد و دیگر نتوانستم فوتبال بازی کنم.

خلیلی با اشاره به مسائل روحی و روانی تصریح کرد: تقصیر خودم بود، پایم مشکلی نداشت و از نظر روانی نمی توانستم فوتبال بازی کنم و در نهایت در ۳۱ سالگی تصمیم گرفتم اصلا فوتبال بازی نکنم. چون از آن لذت نمی بردم.” شاید چون بدجوری از پرسپولیس جدا شدم و می خواستم در پرسپولیس بازی کنم این اتفاق افتاد و فوتبالم تمام شد.»

1437758

تصمیم ناگهانی حمید درخشان برای بازگشت به پرسپولیس

محسن خلیلی با اشاره به اتفاقات لیگ چهاردهم و حضور در تمرین پرسپولیس اظهار داشت: در آن زمان یک موضوع خانوادگی برایم پیش آمد، مسائل خانوادگی باعث شد از تمرین دوری کنم و گوشه ای رفتم و ورزش را کنار گذاشتم. حدود ۷-۶ ماه تمرين نكن، بعد دكتر بهرامي نژاد گفت: محسن بيا با هم تمرين كنيم و بدنت را آماده كنيم تا برگرديم، روزي ۲ تا ۳ جلسه تمرين كردم و بعد از سه چهار ماه شرايطم را كامل كردم.

وی افزود: به ورزشگاه درفشیفر آمدم، الان اینجا هستم، نگاهم به جایی است که با علی آقا صحبت کردم، آن موقع خوب یادش می آید، اولین نفری که به استقبال من آمد هادی نوروزی بود. علی آقا را دیدم و گفتم می خواهم تمرین کنم و به پرسپولیس برگردم، کمی با من شوخی کرد و گفت اینجا چه کار می کنی و از این قبیل حرف ها، خلاصه گفت بیا تمرین، رفتم تمرین و باهاش ​​خوش گذشت. بچه ها نسل جدیدی بود و من با خیلی از آنها بازی نکرده بودم اما وقتی یکی دو جلسه گذشت و علی دایی شرایط بدنی و بدنی من را دید و متوجه شد که چقدر ایده آل هستم چون خیلی سخت تمرین کرده بودم و بودم. با شکستن همه رکوردها در باشگاه اینهبال و فقط مشکل هوازی داشتم علی دایی به بدنساز تیم گفت با محسن تمرین کن تا به تیم اضافه شود یعنی قرار بود قراردادم بسته شود و به تیم بزرگسالان اضافه شوم. وقتی بازی تراکتور رسید

2005004

مهاجم گلزن و بازیکن سابق سرخ ها در این خصوص ادامه داد: قرار بود بعد از بازی تراکتورسازی قرارداد ببندم و بازی بعدی را شروع کنم، بازی تراکتورسازی آمد و پرسپولیس شکست خورد و آن روز اتفاقی افتاد که سرمربی سر تمرین بود و یک سرمربی دیگر آمد، شاید فرصتی نبود که به فوتبال برگردم و در پرسپولیس بازی کنم، آقای درخشان آمد و ۹ بازیکن جدید آورد که فقط یکی بازی کرد، به من گفتند که می توانم. با تیم تمرین نمی‌کنم و اینکه آنها به من نیازی ندارند و از یک جمله استفاده کردند و گفتند که نمی‌خواهند به عقب برگردند.”

خلیلی همچنین گفت: فرصت بازگشت داشتم اما نشد. انگار نیرویی اجازه نداد به پرسپولیس برگردم و فوتبال بازی کنم. فوتبال را کنار گذاشتم و به عنوان سرپرست به پرسپولیس برگشتم…»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا