ارزهای دیجیتال

عملکردها دستگاه‌های اجرایی در زمینه خدمات الکترونیک افت کرده‌ است / حوزه هنری، سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح و پژوهشکده هسته‌ای ضعیف‌ترین دستگاه‌ها

در یک کنفرانس مطبوعاتی شورای اجرایی IT صبح امروز ، نتایج یازدهمین زمان نظارت بر کیفیت خدمات الکترونیکی خدمات اجرایی ایالت منتشر شد.

طبق اخبار تجاری امروز صبح ؛ در یک کنفرانس مطبوعاتی ، شورای اجرایی فناوری اطلاعات نتایج مرحله یازدهم نظارت بر کیفیت خدمات الکترونیکی آژانس های اجرایی ایالت را اعلام کرد. مسعود هامامانلو ، دبیر شورای اجرایی فناوری اطلاعات ، نتایج ارزیابی را اعلام کرد.

به گفته هانانلو ، اولین دوره این ارزیابی ها در جلسه در سال ۹۵ با ۶۰ واحد و ۱۶۸ واحد در دوره یازدهم آغاز شد.

پیشرفت مدیران در ارائه خدمات الکترونیکی و ارتباط با پنجره ملی هوشمند یکی از اصلی ترین شاخص های تحقق دولت دیجیتال در ایران است. این ارزیابی ، که به طور مرتب توسط دبیرخانه شورای اجرایی فناوری اطلاعات انجام می شود ، نشان می دهد که با وجود توسعه زیرساخت های فنی و شناسایی بیش از ۵ سرویس الکترونیکی ، عملکرد بد هنوز با یک پنجره واحد به دلایل مختلف مانند عدم همکاری قوانین و مقاومت در داخل ، عملکرد بدی دارد.

با این حال ، هدف اصلی این پروژه ادغام خدمات عمومی و تسهیل دسترسی شهروندان به خدمات دولتی توسط یک نقطه ورود واحد است.

مطالعات زمان چسبنده نشان می دهد که عملکرد دستگاه ها در مقایسه با دوره قبلی کاهش یافته است

در یازدهمین بار نظارت بر کیفیت خدمات الکترونیکی سال گذشته ، میانگین نمره دستگاه های اجرایی به ۱.۲ رسید. این تعداد در مقایسه با ارزیابی دوره قبلی ، که در زمستان انجام شد ، حدود دو درصد کاهش یافته است.

هادانانلو گفت: “رویکرد ما یک کشتی گیری نیست ، اما ما سعی می کنیم با دستگاه های ضعیف کار کنیم تا مشکلات آنها در ارائه خدمات به عموم مردم حل شود.”

سازمان فناوری اطلاعات ایران خمینی و کمیته امداد امام خمینی به عنوان سازمان های برتر در خدمات دولتی

حاممانلو در کنفرانس مطبوعاتی گفت: “بر اساس مرحله یازدهم نظارت بر کیفیت خدمات الکترونیکی خدمات اجرایی ایالت ، سازمان فناوری اطلاعات ایران با ارزیابی ۹۵.۸۹ ، کمیته امداد امام خمینی با ۹۸.۷۸ و دولت با ۹۰.۹۹ امتیاز.

براساس اعلام مرکز روابط عمومی و اطلاعات مربوط به ارتباطات و فناوری اطلاعات ، Hamedanloo ، بیمه مرکزی ایران ، شرکت ارتباطات زیرساختی ، وزارت آموزش و پرورش ، وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری ، وزارت نفت ، انستیتوی اطلاعات و علوم ایران و همچنین بنادر و همچنین میزبان و همچنین دریایی و دریایی.

هنر سازمان تبلیغات اسلامی ، سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح و انستیتوی تحقیقات هسته ای ضعیف ترین آژانس های نظارت بودند

دبیر شورای اجرایی فناوری اطلاعات همچنان به معرفی ضعیف ترین کارکردها ادامه داد. Hamedanloo تکرار کرد: “منطقه هنری تبلیغات اسلامی ، سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح و موسسه تحقیقات هسته ای از ضعیف ترین دستگاه های نظارتی هستند.”

وی در مورد عواملی که بر عملکرد ضعیف دستگاه ها تأثیر می گذارد ، گفت: “در برخی از دستگاه ها هنوز زیرساخت هایی وجود دارد ، اما به دلایل مختلف نیازی به وجود ندارد.”

پنج موسسه مهم در ضعیف ترین ها قرار گرفتند

حاممانلو گفت: “وزارت صنعت ، معدن و تجارت ، وزارت کشور ، عدالت ، بانک مرکزی و وزارت امور خارجه ضعیف ترین ارگان هایی هستند که در پنجره دولت خدمات ارائه می دهند.”

شکاف بین نهادهای پیشرو و دستگاه های معکوس فقط یک تفاوت آماری نیست

در حالی که دولت در تلاش است تا با ادامه نظارت بر کیفیت خدمات اجرایی ، راه را برای اجرای دولت هوشمند هموار کند ، داده های دوره یازدهم نشان می دهد که هنوز شکاف قابل توجهی بین هدف قرار دادن و واقعیت دستگاه ها وجود دارد.

همانطور که ادعا می شود ، زیرساخت های فنی در دسترس است ، اما مقاومت نهادی ، طعم قانون و خلاء هنگام به روز کردن مراحل ، مانع اصلی یک حرکت یکپارچه به پنجره ملی خدمات هوشمند بود.

شکاف بین نهادهای پیشرو و دستگاههای عقب مانده فقط یک اختلاف آماری نیست. این شکاف در واقع توانایی دولت در ارائه خدمات با کیفیت بالا را کاهش می دهد. سوال اصلی این است که آیا تولید کننده سیاسی می تواند با تکیه بر ابزارهای نظارتی و حمایتی راهی برای غلبه بر این موانع ساختاری پیدا کند.

اخبار راه اندازی و فناوری اطلاعات در وب سایت علم و فناوری اخبار تجاری بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا