فناوری

عملکرد بهتر و سیستم ایمنی قوی‌تر با شادکامی / لزوم حفظ حمایت‌ها و روابط اجتماعی

حمیدرضا محمودی نژاد در گفتگو با خبرنگار میهن تجارت با بیان اینکه شادی تجربه لذت، رضایت و رفاه همراه با احساس ارزش و معنا در زندگی است، اظهار داشت: چالش های زندگی می تواند مفید یا مضر باشد. حقیقت. اضطراب عملکرد و استرس کم در زندگی. آنها ضروری و مفید هستند و به مردم هشدار می دهند.

وی با بیان اینکه از نظر سلامت روان بهترین اقدام افزایش سطح شادی با ایجاد احساسات و افکار مثبت است، افزود: استرس زیاد ناشی از قرار گرفتن در شرایط بسیار سخت باعث کاهش مقاومت سیستم ایمنی بدن می شود. این سیستم و روحیه شاد را پایین می آورد. باعث می شود که فرد از نظر روحی، جسمی و بیمار شدن بیشتر آسیب ببیند.

این روانشناس و مشاور خانواده تاکید کرد: شادی و شاد بودن، سطح کورتیزول باعث کاهش خون و افزایش سطح هموگلوبین خون می شود، این اتفاق باعث افزایش قدرت سیستم دفاعی بدن می شود و فرد در این دوران درد و رنج کمتری را احساس می کند.

محمودی نژاد ادامه داد: چرخه معیوبی که منجر به رفتارهای ناسازگار مانند پرخاشگری و افکار منفی می شود، با داشتن روحیه مثبت شکسته شده و با ایجاد شادی، عملکرد سیستم ایمنی تقویت می شود. افرادی که در زندگی شادتر هستند در مقایسه با افرادی که کمتر خوشحال هستند. داشته باشند، عملکرد بهتری خواهند داشت.

فواید تفکر خلاق در جوامع

وی با بیان اینکه طنز یکی از ابزارهای ایجاد شادی است، تصریح کرد: آنچه شادی را افزایش می دهد پرهیز از جست و جوی وسواس گونه اخبار و اطلاعات منفی در شبکه های اجتماعی همراه با شایعه و تکیه بر تعداد محدودی از اخبار برای کسب حداقل اطلاعات است. در طول روز است. برای مردم کافی است

این مشاور خانواده گفت: برای شاد نگه داشتن کودکان باید آنها را از مطالعه و شنیدن اخبار بد دور نگه داشت. زندگی مثبت نقش بزرگی دارد.

محمودی نژاد با بیان اینکه در زندگی پرمشغله امروز، اگر افراد فرصت ملاقات با اقوام و آشنایان خود را نداشته باشند، می توانند از طریق شبکه های اجتماعی، تماس صوتی یا تصویری و ارسال پیامک به تعامل بپردازند، گفت: نکته مهم دیگر پرهیز از انتقاد زیاد است. . . . خود، افراد جامعه و افراد نزدیک، طبق تحقیقات، جوامعی که تنها به سمت تفکر انتقادی رفته اند، میزان ایجاد شادی در بین افراد آن جوامع کاهش یافته و مردم خشم و توقع بیشتری دارند.

وی با اشاره به فواید تفکر خلاق در جوامع افزود: گسترش تفکر خلاق در جامعه باعث می شود افراد به دنبال راه حلی برای کاهش مشکلات و استرس باشند، ترشح برخی هورمون ها در مغز باعث افزایش سطح ایمنی و شوخ طبعی می شود. زمان ایجاد مسائل هنری و سلیقه ای مانند ورزش، حرکات منظم روزانه و پیاده روی دشمن افسردگی است و افراد می توانند برای کاهش استرس و افسردگی برنامه پیاده روی روزانه با اعضای خانواده یا حتی به تنهایی داشته باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا