بانک و بیمه

عملکرد تجمیعی وپارس تراز مثبت ۲۱ درصد ثبت شد| صف خرید سنگین برای بانک پارسیان

بازار؛ گروه تبادل: بانک پارسیان با نماد وپارس روز سه شنبه به صف خرید طولانی رسید. از نظر فنی نیز این نماد که در هفته گذشته کف خوبی داشته است، قیمت ۱۶۰ تومان را قوی ترین سطح حمایتی قرار داده و به سمت مقاومت ۲۰۰ تومانی حرکت می کند. از آنجایی که تقاضای شدید منجر به صف خرید ۱۸۰ میلیون تومانی شده است، می توان امیدوار بود که مقاومت های جزئی سهم تا مقاومت اصلی نتواند مانع رشد سهم شود.

این بانک طی عملکرد یک ماهه تا ۳۱ مرداد در سال ۱۴۰۳ از محل امدادهای اعطایی، سپرده ها، اوراق، سرمایه گذاری ها و کارمزدهای دریافتی، ۳۴۶۰ میلیارد تومان درآمد کسب کرد. ۳۹۰۶.۷ میلیارد تومان از محل هزینه های مالی، سود سپرده و کارمزد ثبت شد. این بانک در این ماه تراز مثبت ۱۱ درصدی را ثبت کرد.

بانک پارسیان با سرمایه ثبت شده ۱۵۶۳۴ میلیارد تومان طی عملکرد ۵ ماهه سال مالی منتهی به سی و یکم مرداد ۱۴۰۳ با کسب ۱۵۱۹۶.۵ میلیارد تومان و ثبت هزینه های ۱۹۲۷۹.۵ میلیارد تومانی، تراز مثبت ۲۱ درصدی را طی عملکرد انباشته به ثبت رساند.

در شرایط فعلی بازار سهام نوسانات زیادی دارد. به همین دلیل، سرمایه گذاران به نمادهایی علاقه مند هستند که اساسا قوی هستند. در حال حاضر وپارس یکی از نمادهایی است که از نظر کارایی از گروه بانکی عقب مانده است. به همین دلیل پیش بینی می شود این کسری در سال جاری جبران شود. این مشکل منجر به تقاضای جدیدی برای خرید سهام این بانک شده است. البته بانک های دیگر مانند صادرات و نیز روز سه شنبه باز هستند دی همچنین شاهد افزایش تقاضا بود که نشان دهنده ورود وجوه به گروه بانکی بود.

از سوی دیگر نوسانات بازارهای موازی بورس کاهش یافته است. به همین دلیل احتمالا نقدینگی جدیدی وارد بورس شده است. بنابراین ممکن است شاخص کل بورس در گام اول به ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار واحد نزدیک شود و سپس به مقاومت ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار واحدی نزدیک شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا