اخبار اقتصاد ایران

عملکرد خیره کننده بانک شهر در 9 ماهه امسال / رشد درآمد عملیاتی ادامه دارد :: ایران تحلیل

کارنامه درخشان عملکرد ۹ ماهه بانک شهر در سامانه جامع اطلاعات ناشران (کدال)؛ منتشر شد.

به گزارش ایران تحلیل به نقل از روابط عمومی بانک شهر، با انتشار صورت های مالی حسابرسی نشده ۹ ماهه منتهی به آذر در ماه ۱۴۰۲ بانک شهر در سامانه جامع اطلاعات ناشران (کدال) مشخص شد که این بانک نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۲۰ درصد افزایش درآمد تسهیلات و سپرده داشته است.
انتشار صورت های مالی حسابرسی نشده بانک شهر نشان از تداوم عملکرد خیره کننده این بانک در شبکه بانکی و روند پرشتاب آن در افزایش درآمدها و سودآوری دارد.
بانک شهر ۲۱ هزار و ۲۶۰ میلیارد تومان از محل تسهیلات وام دهی و سپرده گذاری و اوراق بدهی کسب کرده است که نسبت به دوره مشابه قبل ۳۲ درصد رشد نشان می دهد. هزینه سود سپرده این بانک نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶ درصد رشد داشته است.
درآمد خالص تسهیلات و سپرده های بانک شهر از ۳ هزار و ۳۹۸ میلیارد تومان به ۷ هزار و ۷۱۷ میلیارد تومان رسید که رشد بالای ۱۲۰ درصدی را نشان می دهد.
درآمد بانک شهر از محل کارمزد نیز ۱۰۰ درصد رشد داشته اما هزینه کارمزد بانک نسبت به سال قبل ۲۹ درصد رشد داشته است. بر این اساس درآمد خالص کارمزد بانک شهر در تاریخ ۱۴۰۲/۰۹/۳۰ بیش از چهار هزار میلیارد تومان بوده است.
سود خالص بانک شهر از سرمایه گذاری ها ۲ میلیارد و ۷۶۰ میلیون تومان بوده است. این در حالی است که این شرکت در ۹ ماه گذشته تنها ۵۱۴ میلیارد تومان از این محل درآمد داشته است.
نکته مهم و قابل توجه در صورت های مالی ۹ ماهه بانک شهر، درآمد عملیاتی است که یکی از مهمترین قسمت های گزارش این شرکت محسوب می شود. بر اساس این گزارش بانک شهر در ۹ ماهه منتهی به ۱۴۰۲/۰۹/۳۰ ۱۴ هزار و ۶۷۵ میلیارد تومان درآمد عملیاتی داشته است. درآمد عملیاتی بانک در دوره مشابه قبل ۵.۴۵۹ میلیارد تومان بوده است.
سود خالص بانک شهر در ۹ ماهه سال ۱۴۰۲ نسبت به ۹ ماهه سال ۱۴۰۱ با رشد ۲۵۲ درصدی مواجه بوده و از حدود ۳۴۰۰ میلیارد تومان به ۱۲ هزار و ۱۸۵ میلیارد تومان رسیده است. بانک شهر در این مدت موفق به کسب سود حدود ۷۸۲ تومانی به ازای هر سهم شده است.
گزارش اطلاعاتی و صورتهای مالی میان دوره ای ۹ ماهه منتهی به ۳۰ آذر بانک شهر ۱۴۰۲ ادامه روند موفق خود را در شبکه بانکی و قرار گرفتن در جمع بانک های برتر کشور را نشان می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا