اخبار اقتصاد ایران

عملکرد ۸۳ درصدی در جذب منابع تخصیصی از طریق بازار برق

مسعود صادقی خمامی، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان اظهار داشت: عملکرد ۸۳ درصدی در جذب منابع تخصیصی از طریق بازار برق برای این شرکت از ابتدای سال تاکنون به ثبت رسیده است.

افق میهن، مسعود صادقی خمامی مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان به ارائه عملکرد این شرکت در حوزه برق و بازار انرژی در راستای جذب منابع پرداخت.

وی خاطرنشان کرد: شرکت های توزیع از ابتدای سال ۱۴۰۳ و با اجرای طرح مذکور در سطح کشور، اعتبارات خود را از محل فروش انرژی به مشترکان دریافت می کنند.

صادقی افزود: بر اساس اجرای این طرح، شرکت های توزیع برق موظفند بهای برق فروخته شده خود را به صورت جاری از مشترکان دریافت کنند تا پس از نظارت، معادل اعتبار و بودجه هفتگی برای اجرای طرح ها دریافت کنند. پروژه ها و طرح های آنها علاوه بر هزینه های جاری.

مدیرعامل توزیع برق گیلان تصریح کرد: استقلال مالی شرکت های توزیع مسئولیت این شرکت ها را در وصول مطالبات و خرید برق برای تامین نیاز برق مصرفی مشترکان افزایش می دهد.

وی تاکید کرد: همچنین بر اساس دستورالعمل شرکت توانیر، مشتریان پرمصرف موظفند برق مورد نیاز خود را از بورس انرژی خریداری کنند که می توان آن را مستقیماً از بورس یا از دفاتر بازار برق شرکت های توزیع برق سراسری خریداری کرد. کشور.

صادقی گفت: از ابتدای سال تا ۳ مرداد دفتر بازار برق شرکت توزیع نیروی برق گیلان سال گذشته یک هزار و ۱۲ میلیون کیلووات ساعت برق از بورس انرژی خریداری کرد که موجب صرفه جویی حدود ۴۰ میلیارد تومانی در سطح شرکت شد.

مدیرعامل توزیع نیروی برق گیلان افزود: عملکرد ۸۳ درصدی در جذب منابع تخصیصی از طریق بازار برق برای این شرکت از ابتدای سال تاکنون به ثبت رسیده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا