اخبار اقتصاد ایران

عملیات اجرایی شبکه فاضلاب شهری آستارا به زودی آغاز می‌شود

رئیس امور آب، کشاورزی و محیط زیست سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: شبکه فاضلاب آستارا بازنگری شده و به زودی عملیات اجرایی آن آغاز می شود.

ایران تحلیل به نقل از مهر محمد ابراهیم نیا عصر شنبه در نشست هماهنگی اجرای پروژه شبکه فاضلاب آستارا در گفتگو با اصحاب رسانه اظهار داشت: یکی از مهمترین اولویت های ما در کشور بحث بهداشتی است. جمع آوری و دفع فاضلاب که در استان های گیلان مازندران می باشد. گلستان و سایر استان های ساحلی ما به ویژه استان خوزستان جزو اولویت های دولت است و امیدوارم بتوانیم هر چه سریعتر فاضلاب این استان ها به ویژه نقاطی که برای مردم خطرات بهداشتی ایجاد کرده اند جمع آوری و به درستی با آنها برخورد کنیم. .

رئیس امور آب، کشاورزی و محیط زیست سازمان برنامه و بودجه کشور با اشاره به صدور دستور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در خصوص اولویت تامین منابع مالی شبکه فاضلاب شهری شهرهای ساحلی کشور گفت: در استان های گیلان و مازندران به شدت به دنبال توسعه پروژه های شبکه فاضلاب در برنامه هفتم هستیم تا آنها را به سطح مناسبی برسانیم و در این راستا جلسات بسیار خوبی با شرکت مهندسی آب و فاضلاب و مشاور طراحی به منظور بررسی سیستم فاضلاب کشور. خوشبختانه شبکه فاضلاب آستارا بازنگری شده، اولویت های اجرایی در سطح شهر مشخص شده است و به دنبال آن هستیم که تا دو ماه آینده مناقصه را در اسرع وقت به اتمام برسانیم تا انشاالله اولین شبکه جمع آوری فاضلاب آستارا راه اندازی شود. شروع کنید.

وی افزود: در جلسه ای که امروز در شهرداری آستارا با حضور عوامل اجرایی شرکت آب و فاضلاب استان و همچنین مجموعه شهرداری داشتیم، هماهنگی مناسبی انجام شد تا کار در این زمینه انجام شود. به گونه ای که در درگیری با مردم کمترین آسیب را به مردم وارد کند و بتوانیم در سریع ترین زمان ممکن مسائل را حل کنیم. که از نظر بهداشتی و زیست محیطی دارای مشکلات خاصی است در مرحله اول باید در سریع ترین زمان ممکن جمع آوری و به تصفیه خانه فاضلاب آستارا هدایت شود.

ابراهیم نیا با بیان اینکه پروژه شبکه فاضلاب آستارا مانند پروژه های مهم دیگر از جمله پروژه های فاضلاب رشت، بندر انزلی، لاهیجان و تلاش نیازمند سرمایه گذاری کلانی است، گفت: درخواست من از همه مهندسین مشاور و مدیران دستگاه های اجرایی این است که در خود شهرستان ها باید اولویت بندی شود همانطور که این اولویت بندی در آستارا انجام شده است تا حداقل دوره های موثر برای زندگی بهتر مردم در اولویت قرار گیرد و با همدلی بتوانیم این پروژه مهم زیست محیطی را در اسرع وقت به اتمام برسانیم.

تامین آب شرب و کشاورزی روستاها با تکمیل سد لاستیکی آستارا

رئیس امور آب، کشاورزی و محیط زیست سازمان برنامه و بودجه کشور با اشاره به نقش رودخانه های دائمی در تامین آب استان گفت: بر اساس بررسی های انجام شده پیش از این توسط شرکت مدیریت منابع آب ایران، در ۱۰ سال گذشته ، بیش از ۵ تا ۶ میلیارد مترمکعب آب از رودخانه های استان گیلان روانه دریا شده است.

وی افزود: در این راستا وظیفه دولت این است که بتواند این آب ها را ذخیره کند و در فصول مختلف از آنها استفاده کند که با وجود سدهای بسیار مهمی مانند سد پل رود در شرق گیلان و … سد شفارود که با پیشرفت بسیار خوبی در حال اجراست. اینکه تعدادی سد لاستیکی هم داریم که بتوانیم در فصول زراعی آب را تنظیم کنیم و مورد استفاده کشاورزان عزیز منطقه قرار گیرد.

ابراهیم نیا با اشاره به اهمیت سد لاستیکی آستارا در تامین آب شرب و کشاورزی این شهرستان گفت: یکی از سدهای لاستیکی که قرار بود ساخته شود بر روی رودخانه روستای آسیاب خانه های آستارا قرار دارد. رابری به سد RCC (نورد بتنی) تبدیل شده است و پیشرفت خوبی دارد اما از مدیر عامل محترم آب منطقه ای و کارکنان محترم شرکت مدیریت منابع آب تقاضا داریم در اسرع وقت برنامه ریزی مناسبی در زمینه آب منطقه ای انجام شود. اهداف این سد و با توجه به بخشی از آب این سد باید برای تامین آب شرب روستاها و بخشی از آن برای جبران خسارت کشاورزان عزیز منطقه استفاده شود ضمن اینکه سازمان برنامه و بودجه نیز حمایت خود را اعلام می کند. در این رابطه.

افزایش کیفیت و بهره برداری از آب تصفیه خانه بهارستان آستارا

وی به اقدامات انجام شده در تصفیه خانه بهارستان آستارا اشاره کرد و گفت: در تصفیه خانه بهارستان به عنوان منبع آب شرب فصلی آستارا واقع در رودخانه بهارستان و مناقصه کار ارزنده ای انجام شده است. برای تعویض فیلترهای قدیمی تصفیه خانه برگزار شد و تمامی فیلترهای قدیمی باید تعویض شوند که این خبر بسیار امیدوارکننده است زیرا آب شرب شهر هم از نظر کیفیت آب و هم از نظر بهره وری و حتی از نظر ارتقاء می یابد. تامین آب، درصد قابل توجهی افزایش خواهد یافت.

رئیس امور آب، کشاورزی و محیط زیست سازمان برنامه و بودجه کشور با اشاره به موقعیت استراتژیک آستارا و ظرفیت های گردشگری گفت: آستارا به لحاظ موقعیت مکانی و با توجه به ورود، پیشانی جمهوری اسلامی محسوب می شود. از نظر گردشگری در این شهر، منطقه آب بسیار خوبی دارد.» مهم این است که در این راستا بتوانیم آب شرب آینده آستارا را از رودخانه های فصلی تامین کنیم.

وی افزود: امسال اعتبار مناسبی را تامین می کنیم تا آب بلندمدت آستارا از منبع تامین مطمئنی تامین شود که شامل تصفیه خانه و صرفه جویی و انتقال آب است که انشاالله در سال ۹۶ به بهره برداری می رسد. دو سه سال آینده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا