اخبار اقتصاد ایران

عملیات احداث طولانی‌ترین تونل زیرآبی خاورمیانه در عراق+ تصاویر

عراق ساخت حدود ۶۰ درصد تونل زیردریایی FAW را به پایان رسانده است که منطقه ساحلی بصره در جنوبی ترین نقطه این کشور را از طریق جاده ای به نام جاده توسعه با ترکیه به آزادراه ارتباط تجاری بین المللی متصل می کند.

ایران تحلیل، عراق به آرامی و پیوسته در حال تکمیل ۶۰ درصد از پروژه طولانی ترین تونل زیر آبی خاورمیانه در بندر فاو است که به نوعی می تواند این بندر را به دنیا متصل کند. به خوبی تکمیل شد و پیشرفت کرد.

عراق در حال توسعه پروژه بزرگ بندر فاو و تکمیل زیرساخت های آن به عنوان یکی از ارکان اصلی توسعه اقتصادی کشور در آینده است تا با بهره برداری از تمامی ظرفیت های این پروژه و همزمان توسعه شبکه ریلی و جاده ای و … اتصال مسیرها به یکی از بهترین مسیرهای تجارت شرق به غرب.

عراق ساخت حدود ۶۰ درصد تونل زیردریایی FAW را به پایان رسانده است که منطقه ساحلی بصره در جنوبی ترین نقطه این کشور را از طریق جاده ای به نام جاده توسعه با ترکیه به آزادراه ارتباط تجاری بین المللی متصل می کند.

در همین زمینه خبرگزاری رویترز به نقل از فرهان الفرطوسی، مدیرکل بنادر عراق گفت: تونل زیر آبی فاو بخشی از جاده اتصال بندر فاو و بزرگراه یا جاده بین المللی است که عراق را در نزدیکی به اردن و ترکیه متصل می کند. آینده. پس از مدتی بالاخره این منطقه به سایر نقاط جهان متصل خواهد شد.

وی افزود: مهمترین نتایجی که از بررسی سودمندی پروژه بندر فاو به دست آمد این بود که باید «کانال خشک» وجود داشت، اما بعدها متغیرهای دیگری به آن اضافه شد و این پروژه به یک پروژه اقتصادی به نام جاده توسعه تبدیل شد.

الفرطوسی افزود: این مطالعه برای موفقیت پروژه بندر فاو به عنوان پروژه ترانزیتی و انتقال کالا از شرق به غرب از طریق پل زمینی عراق و سپس به اروپا، ترکیه و کشورهای قفقاز انجام می شود. در نتیجه، تونل زیر آب بخشی از شبکه اقتصادی تغذیه است. تجارت جهانی محسوب خواهد شد.

این تونل زیر آبی به طول ۲۴۴۴ متر تا بندر فاو امتداد می یابد تا در تسهیل مسیرهای تجاری کارآمدتر موثر واقع شود.

حیدر سالم، مجری طرح ضمن تشریح جنبه های فنی این تونل زیر آبی گفت: هر طرف این تونل دارای ۳ خط برای حرکت کامیون ها با کانتینرهای بسیار سنگین است و این تونل به ارتفاع ۱۸ متر تا پایین بندر خورالزبیر برای عبور کشتی های تجاری. پیدا خواهد کرد

این منبع افزود: عراق معتقد است که این تونل عنصر مهمی در ایجاد کریدور حمل و نقل کوتاهتر بین خاورمیانه و اروپا با هدف افزایش درآمدهای تجاری از حمل و نقل کالا خواهد بود.

الفرطوسی در ادامه با تاکید بر اهمیت فنی و اقتصادی این پروژه تصریح کرد: این پروژه یک پروژه فناوری است، زیرا این منطقه در زمین اسفنجی طراحی شده و به روش تونل مستغرق اجرا می شود، قطعات به کار رفته در آن برای عبور از کانال خورال ازبیر می باشد. به یکدیگر متصل می شوند.

این منبع در پایان با اشاره به اینکه این تونل زیرآبی اولین تونل در نوع خود در خاورمیانه است، نوشت: این پروژه نه تنها یک دستاورد مهندسی است، بلکه پیشگام در یک تلاش و پروژه اقتصادی یکپارچه است که متشکل از جاده و یک کمربند اقتصادی در دو طرف، که از منطقه بندر تا مرز عراق و ترکیه امتداد دارد، انتظار می‌رود این طرح و ابتکار بلندپروازانه پویایی تجارت منطقه‌ای را متحول کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا