محیط زیست

عملیات زنده‌گیری پلنگ شرق اصفهان با ۵ تیم تخصصی طی امشب

منصور شه فروش در گفت و گو با خبرنگار افق میهن، با اشاره به گزارش مشاهده یک قلاده پلنگ در شرق اصفهان در مناطق اطراف. کار سخت در روز چهاردهم تیر وی گفت: در جریان مشاهده و ثبت رد پای این حیوان با استفاده از تجهیزات دید در شب و دوربین ها و گزارشات ساکنان آن مناطق بلافاصله تیم های محیط زیست، آتش نشانی و عوامل محلی با اقدامات لازم به محل اعزام شدند. سفارشات

وی گفت: عملیات پایش محیط زیست زنده پلنگ در شرق اصفهان ادامه می دهد، وی افزود: در این مدت عوامل محیطی با استفاده از تجهیزات دید در شب و دوربین ها، تله می اندازند. زنده در مکان های مختلف نصب می شود تا بتوانند زنده که خیلی دور انجام دادن

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به اینکه شماره تماس ۱۵۴۰ مربوط به اورژانس های زیست محیطی است، تصریح کرد: به تمامی ساکنان مناطق اطراف کار سختکشاورزان و باغداران مطلع در صورت مشاهده پلنگ سریعا مراتب را از طریق تماس با این شماره به عوامل محیط زیست اطلاع دهند.

او در مورد زنده پلنگ شرقی اصفهان با ۵ تیم تخصصی امشب گفت: عملیات جست و جوی تیم های محیط زیست در شب به دلیل حرکت این حیوان در تاریکی است، بنابراین امشب تیم های تخصصی در برد هستند. کار سخت و روستاهای اطراف و تمام مناطق شمالی و شرقی اصفهان با دوربین های مجهز و تله زنده آنها به دنبال تاسیس هستند.

این فروشنده شیشه گفت: تاکنون گزارشی مبنی بر خسارت پلنگ مشاهده شده در اطراف به مردم گزارش نشده است. کار سخت انجام نشده است، وی بیان کرد: طی بررسی ها و عدم مشاهده مجدد این حیوان در مناطق هدف، احتمال بازگشت به زیستگاه حیات وحش زندگی خود وجود دارد، اما برای اطمینان، جست و جو می شود. امشب توسط تیم های تخصصی انجام می شود.

وی گفت: طی سال های گذشته در پناهگاه های حیات وحش عباس آباد، منطقه نایین، قمصر و برزک در منطقه حفاظت شده کاشان و دنا در سمیرم کولاده یک قلاده پلنگ مشاهده شده است، افزود: کارشناسان محیط زیست اداره کل در حال بررسی علت وجود پلنگ در این منطقه با احتمال ورود پلنگ از مناطق حفاظت شده هستند. پارک ملی کلاه قاضی یا توسط افراد غیرمجاز. نگه داشت و حالا فرار کرد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان ادامه داد: البته در ۳۰ سال گذشته پلنگی در نزدیک ترین پناهگاه کلاه قاضی اصفهان مشاهده نشده است اما تمامی نیروهای متخصص محیط زیست، نیروی انتظامی و سایر پیگیری ها دستورات لازم به ماموران اطلاع داده شده است.

وی یادآور شد: در سال های اخیر چندین گرگ مشاهده شده است. کار کردن و روباه در منطقه ناژوان اصفهان در رشته کوه صفبالاتر از اراضی کوهستانی سپاهانشهر گزارش و ثبت شده است، گفت: به دلیل کمبود منابع آبی، مواد غذایی در مناطق حیات وحش، خشکسالی و بستر خشک زاینده رود، گاهی این حیوانات در نزدیکی سکونتگاه های انسان به ویژه شهرها قرار دارند. آران و بیدگل هوشمندانه کاشان، اردستان، نطنز، متن و درمان دیده شده است

این فروشنده شیشه خاطرنشان کرد: طی سال های گذشته این حیوانات با حضور به موقع تیم های تخصصی و عوامل امداد و نجات زنده و خیلی دور و اکنون امید است با عدم مشاهده پلنگ در اطراف کار سختاین حیوان به زیستگاه های وحشی خود بازگشته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا