اخبار اقتصاد ایران

عملیات لایروبی بندر آستارا آغاز شد | 8 ماه تعطیلی بندر پایان می یابد؟!

فرماندار شهرستان مرزی بندر آستارا گفت: عملیات لایروبی بندر مرزی آستارا به منظور پهلوگیری کشتی های باری از امروز آغاز شد.

افق میهن به نقل از ایرنا، محمدرضا شهاب زاده روز شنبه در بازدید از روند لایروبی بندر آستارا در گروه خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به شرایط موجود در بندر آستارا، در حال انجام است. دی ماه گذشته به دلیل کاهش محسوس آب دریای خزر و تجمع رسوبات در کانال دسترسی به بندر آستارا، تردد کشتی های باری در این بندر امکان پذیر نبود و با توجه به بازدید اخیر بازرس کل استان گیلان و همچنین در جلسه ای که در استانداری گیلان برگزار شد، بر لایروبی بندر آستارا تاکید شد.

وی با بیان اینکه آستارا یکی از شهرستان های مرزی مهم کشور و استان گیلان است و از نظر اقتصادی و داشتن مرزهای زمینی، دریایی و ریلی از اهمیت ویژه ای برخوردار است، افزود: آب دریای خزر در حال عقب نشینی است و با توجه به این موضوع. و با توجه به شرایط اقلیمی و آب و هوایی نیاز به شناور لایروبی با هماهنگی اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان و لایروبی مکرر بندر آستارا بسیار مهم و ضروری است.

فرماندار شهرستان آستارا با اشاره به پیگیری ها و مکاتبات در خصوص لایروبی بندر آستارا و هماهنگی و نظارت ویژه مدیرکل بازرسی استانداری گیلان و همچنین نماینده مردم آستارا در شورای اسلامی. ، تصریح کرد: باید از ظرفیت بندر آستارا در راستای توسعه تجارت استفاده شود. و اقتصاد ملی، استانی و شهرستانی سود خوبی برد.

بر این اساس در پی مهلت دو ماهه تعیین شده از سوی بازرسی کل استان گیلان در خصوص لایروبی بندر آستارا، عملیات لایروبی این بندر مرزی با استقرار لایروبی ویژه یاسین با هدف افزایش عمق کانال انجام شد. و تسهیل تردد و پهلوگیری کشتی های بزرگ توسط اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان از صبح روز شنبه سی و یکم شهریور در مجتمع بندری آستارا آغاز شده است.

با انجام لایروبی و تعمیق بستر کانال دسترسی به بندر آستارا که یکی از بنادر مهم جمهوری اسلامی ایران در سواحل دریای خزر است، ورودی کشتی‌ها به این بندر افزایش یافته است. سطح استاندارد و عمق مناسبی را برای عبور کشتی های تجاری بزرگ در دریای خزر حفظ کرده و با ظرفیت بارگیری زیاد به مجتمع بندری آستارا می رود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا