اخبار بورس

عوامل تاثیرگذاری بر بازار نفت / رئیس بانک مرکزی آمریکا، نرخ بهره در کوتاه مدت کاهش نخواهد یافت

آغاز بازار جهانی نفت با افزایش قیمت همراه بود.

شایعات آتش بس احتمالی در جنگ هفته گذشته قیمت نفت را کاهش داد، اما اختلالات احتمالی عرضه به دلیل افزایش درگیری یکی از حمایت های کلیدی برای قیمت نفت خام بوده است. اظهارات پاول و داده های شغلی قوی این نگرانی را برانگیخت که نرخ های بهره بالاتر بلندمدت تقاضای جهانی نفت را در ماه های آینده کاهش می دهد.

چیزی را گزارش کنید ایران تحلیل قیمت نفت در معاملات روز دوشنبه آسیا اندکی افزایش یافت و کاهش شدید نسبت به هفته گذشته را جبران کرد، زیرا امیدها به کاهش قریب الوقوع نرخ بهره آمریکا کمرنگ شده و در حالی که تمرکز بر آتش بس در جنگ اسرائیل و حماس باقی مانده است.

شایعات آتش بس احتمالی در جنگ هفته گذشته قیمت نفت را کاهش داد، اما اختلالات احتمالی عرضه به دلیل افزایش درگیری یکی از حمایت های کلیدی برای قیمت نفت خام بوده است.

با این حال، این شایعات به حقیقت نپیوست و در آخر هفته گذشته با ادامه درگیری‌ها بین نیروهای اسرائیلی و حماس، آتش‌بسی برقرار نشد. تنش در دریای سرخ (میان نیروهای تحت رهبری ایالات متحده و گروه حوثی) نیز ادامه دارد، زیرا این گروه تهدید کرده است حملات بیشتری به کشتی‌های این منطقه خواهد داشت.

قیمت نفت خام برنت در آوریل با ۰.۴ درصد افزایش به ۷۷.۶۱ دلار در هر بشکه رسید، در حالی که قیمت نفت وست تگزاس اینترمدیت با ۰.۳ درصد افزایش به ۷۲.۵۳ دلار در هر بشکه (۰۲:۰۳ GMT) رسید. بشکه رسیده است. هر دو قرارداد هفته گذشته بیش از ۷ درصد کاهش یافت.

اظهارات رئیس بانک مرکزی آمریکا را بخوانید

قیمت نفت تحت فشار تقویت دلار قرار گرفت که روز دوشنبه پس از افزایش شدید روز جمعه افزایش یافت. داده‌های حقوق و دستمزد غیرکشاورزی نشان داد که بازار کار ایالات متحده بسیار داغ‌تر از حد انتظار است، که به نوبه خود به فدرال رزرو فضای بیشتری برای افزایش نرخ بهره برای مدت طولانی‌تری داد.

جروم پاول، رئیس فدرال رزرو آمریکا در مصاحبه با شبکه CBS بار دیگر تاکید کرد که بانک مرکزی در کوتاه مدت نرخ بهره را کاهش نخواهد داد. پاول گفت که فدرال رزرو قبل از اتخاذ سیاست انقباضی به دنبال نشانه های واضح تری از کاهش تورم و کند شدن بازار کار است، اگرچه سیاست گذاران در نهایت نرخ بهره را در سال جاری کاهش خواهند داد.

اظهارات پاول و داده های شغلی قوی این نگرانی را برانگیخت که نرخ های بهره بالاتر بلندمدت تقاضای جهانی نفت را در ماه های آینده کاهش می دهد.

رئیس فدرال رزرو آمریکا همچنین اعلام کرد که اقتصاد آمریکا همچنان قوی است و رکود اقتصادی بعید است. این نوید خوبی برای تقاضا در بزرگترین مصرف کننده سوخت در جهان است، به خصوص اگر نرخ بهره در اواخر امسال کاهش یابد.

با این حال، در کوتاه مدت، انتظار می رود تقاضای سوخت ایالات متحده به دلیل شرایط نامساعد جوی در سراسر کشور تحت فشار باقی بماند.

یک نظرسنجی خصوصی از چین نشان داد که فعالیت بخش خدمات در ژانویه کمتر از حد انتظار رشد کرده است. این گزارش که پس از داده‌های ضعیف شاخص رسمی مدیران خرید در هفته گذشته منتشر شد، نگرانی‌های بیشتری را در مورد بهبود ضعیف اقتصاد در بزرگترین واردکننده نفت جهان ایجاد کرد.

آمار تورم ژانویه چین اواخر این هفته منتشر می شود. آمار تورم تنها یک روز مانده به آغاز تعطیلات یک هفته ای کشور برای تعطیلات نوروزی اعلام می شود.

پایان مقاله

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا