ترندهای روز

عکس یک روحانی در تهران منجر به سوتفاهم شدید شد

پایگاه خبری تحلیلی منتخب (ofoghmihan.ir):

ماجرا از این قرار است که به مناسبت سالگرد مشروطه تهران، شهرداری تهران این تصویر از شیخ فضل الله نوری را روی بیلبورد قرار داد، حسن اسدی زیدآبادی (روزنامه نگار) اعتراض کرد که «چرا از شیخ فضل الله نوری به عنوان نماد استفاده می شود. آزادی و آزادی؟” نوشت: در ابتدای خیابان آزادی، تصویر فردی را که آزادی را کلمه زشتی می‌داند، گذاشتند و او را اینگونه معرفی کردند: آزادی‌خواه در برابر انحراف!

پیرو این توئیت حسن اسدی زیدآبادی بحث های زیادی را در پی داشته است که در ادامه می خوانید.

آیا آنها را که از طوایف قبیله هستند، طایفه شریف نامیده اند؟ و چرا این همه روزنامه پر از کفر را که باعث تضعیف اعتقادات مسلمانان شد، توقیف نکردند.

عکس یک روحانی در تهران منجر به سوء تفاهم شدید شد

امیدرضا دهقانپور یکی از کاربران فعال مجازی است که در قالب توئیت های متوالی سعی در بررسی ابعاد مختلف این موضوع داشته است: (فونت این متن حفظ شده است):

شیخ فضل الله نوری؟ آزادی؟

نظرات آنها را برای آزادی ببینیم.

۱- به نظر ایشان با کلمه آزادی شروع می کنم:

اگر از من می شنوید کلمه آزادی را بردارید زیرا در نهایت این کلمه ما را رسوا می کند.

۲- آزادی بیان:

قرآن بر عدم آزادی قلم و زبان استوار است».

۳- مردم سالاری و مشروطیت:

«مگر نمی دانی که در امور عامه وکالت صحیح نیست، این از ولایات شیعه است؛ یعنی گفتار در امور عمومی و مصالح عمومی مختص او یا نواب عام اوست و چیزی ندارد. با دیگران کار کند و دخالت دیگران در این امور حرام و غصب ولایت رسول الله صلی الله علیه وسلم است.

۴- برابری انسان (مسلمان و غیر مسلمان، زن و مرد):

ای بی شرم و غیور! ببین صاحب شریعت برای تو حکم عزت داده و به تو امتیاز داده است چون اسلام آوردی! و خودت را از امتیازات محروم می کنی و می گویی: من باید با مجوس و ارامنه و یهودیان برادر و برابر باشم؟

۵- تحصیل دختران:

تبلیغ مسکرات و گسترش فاحشه خانه ها، افتتاح مدارس تربیتی دخترانه و دبستان های دخترانه و استفاده از بودجه برای نماز و زیارت های مقدس در ایجاد کارخانه ها و تعمیر معابر و خیابان ها خلاف شرع است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا