اخبار اقتصاد ایران

عیدی دولت برای سهام عدالتی ها

ولی الله جعفری، مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: بر اساس پیگیری های انجام شده تعدادی از شرکت ها سود سهام عدالت را به طور کامل پرداخت نکرده اند. لیست و اطلاعات این شرکت ها را برای رسیدگی به کمیته تخلفات ارسال کردیم

جعفری در پایان گفت: در هر صورت سازمان بورس به دریافت سود مرحله سوم حقوق صاحبان سهام از بقیه شرکت ها ادامه می دهد تا پس از تکمیل وجوه مرحله سوم سود سهام عدالت واریز شود. و پس از تصویب در شورای عالی بورس.

از ابتدای سال ۱۳۹۸ با بحث آزادسازی سهام عدالت، امکان داد و ستد و خرید و فروش فراهم شد و مردم توانستند در مورد مدیریت سهام خود تصمیم بگیرند. در این بین شرایطی ایجاد شد تا سهامدارانی که تاکنون بخشی از سهام خود را نفروخته اند، بتوانند با اعتبارسنجی سهام خود در بانک، کارت اعتباری سهام عدالت دریافت کنند. در ادامه به ارائه توضیحات کامل در این زمینه می پردازیم.

پس از ماه ها فراز و نشیب، طرح کارت اعتباری صاحبان سهام عدالت با تصمیم شورای عالی بورس و بانک مرکزی در دستور کار قرار گرفت و مشمولان آن می توانند تا سقف ۶۰ درصد تسهیلات دریافت کنند. ارزش سهام خود را از طریق این کارت. هدف از ارائه این تسهیلات با توجه به شرایط بورس، ایجاد انگیزه برای حفظ این سهام و کاهش فشار فروش در بازار است.

برای دریافت این تسهیلات که در قالب کارت اعتباری به متقاضی پرداخت می شود، باید هویت فرد توسط سامانه سجام احراز هویت شود که این امر می تواند به صورت حضوری یا حضوری انجام شود. را

پس از آن با ورود به اپلیکیشن EVA (سامانه ویژه بانک ملی) و ثبت اطلاعات خود، مراحل لازم برای دریافت کارت اعتباری سهام عدالت را طی خواهید کرد که به شرح زیر است:

کد امنیتی را وارد کنید

برای دریافت کارت اعتباری سهام عدالت باید به موارد زیر توجه کنید:

کاربر ابتدا باید امضای دیجیتال خود را (در منوی گواهی امضا) تعریف کند.

این سرویس مربوط به کاربرانی است که دارای سهام عدالت هستند و حساب آنها در بانک ملی ایران است. در این صورت کاربر سهام عدالت خود را گرو می گذارد و با کمک آن می تواند با توجه به ارزش روز سهام، وام کارت اعتباری دریافت کند.

کارت اعتباری دریافتی در فروشگاه های وین مارکت، افق کروش و رفاه قابل استفاده است.

برای استفاده از این سرویس، اطلاعات هویتی صاحب کارت (حساب) بانک مبدا باید با صاحب سیم کارت یکی باشد.

در منوی گزارش ها کاربر می تواند تراکنش کارت اعتباری مختص این وام را مشاهده کند.

پس از انجام مراحل ثبت اطلاعات در این سامانه ظرف مدت دو تا سه روز کارت اعتباری دیجیتال صادر می شود و پس از آن دارندگان کارت می توانند با مراجعه به فروشگاه های مذکور با اسکن بارکد فروشگاه و تعیین مبلغ خرید خود را انجام دهند. با کارت اعتباری

مدت بازپرداخت اقساط تسهیلات حقوق صاحبان سهام نیز سه سال است و در صورت بازپرداخت اقساط دریافتی تسهیلات توسط متقاضیان ظرف یک ماه سود تعلق نمی گیرد. در صورت عدم استرداد وجه پس از یک ماه، بازپرداخت تسهیلات سه ساله در نظر گرفته شده و کارمزد آن متفاوت است.

تبصره: سهامدارانی که ۱۰ میلیون تومان وام دریافت می کنند باید ۳۶۲ هزار تومان و کسانی که وام ۵ میلیون تومانی دریافت می کنند باید ۱۸۱ هزار تومان بابت قسط پرداخت کنند.

تمامی افرادی که دارای حساب قرض الحسنه جاری یا سپرده سرمایه گذاری کوتاه مدت در بانک سینا هستند می توانند برای طرح تسهیلات «نرگس» اقدام کنند. این وام با حداقل بهره ارائه می شود.

متقاضیان وام طرح نرگس جدا از داشتن حساب مورد نظر برای دریافت این تسهیلات وام ۳۰۰ میلیونی، باید حداقل برای دو ماه یا حداکثر ۱۲ ماه حساب کاربری داشته باشند. سقف این وام ۳۰۰ میلیون تومان است و سود آن با توجه به مدت وام، بازپرداخت و ضریب برابری متغیر است اما در مجموع نه کمتر از ۱۰ درصد و نه بیشتر از ۲۰ درصد خواهد بود.

افرادی که تمایل به دریافت این تسهیلات دارند باید ضامن رسمی به بانک ارائه کنند و اعتبار شغلی مورد نیاز این مجموعه را داشته باشند. امکان پرداخت اقساط این تسهیلات در مدت ۶۰ ماه وجود دارد.

با توجه به شرایط ذکر شده و با در نظر گرفتن حداقل نرخ سود این تسهیلات، مبلغ هر قسط ۴ میلیون و ۲۴۹ هزار و ۴۰۹ تومان خواهد بود. سود کل تسهیلات ۵۴ میلیون و ۹۶۴ هزار و ۵۳۷ تومان است و مجموع وام و سود آن نیز به ۲۵۵ میلیون و ۶۴ هزار و ۵۳۷ تومان می رسد.

لازم به ذکر است این تسهیلات برای کلیه اشخاص حقیقی در نظر گرفته شده است و اشخاص حقوقی نمی توانند از این وام استفاده کنند. افراد حقیقی در صورت تمایل این امکان را دارند که در هر مرحله از فرآیند وام، امتیاز را به بستگان درجه یک خود مانند پدر، مادر، همسر، فرزندان، خواهر و برادر خود منتقل کنند.

منبع: زنهار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا