اخبار اقتصاد ایران

عیدی و پاداش کارگران با حقوق بهمن ماه پرداخت شود

رئیس اتحادیه کارگران پیمانی تاکید کرد:

رئیس اتحادیه کارگران پیمانی بر لزوم پرداخت عیدی و پاداش کارگران تا قبل از پایان سال تاکید کرد و گفت: کارفرمایان نباید عیدی کارگران را به سال آینده و در صورت امکان با حقوق موکول کنند. بهمن به کارگرانشان ماه عیدی بدهند.

ایران تحلیل، فتح الله بیات در گفت وگو با ایسنا، درباره پرداخت عیدی و پاداش پایان سال کارگران اظهار کرد: هر ساله بحث عیدی و پاداش پایان سال کارگران مطرح می شود و به کارفرمایان توصیه می کنیم از بار بدهی خود بکاهند. و در آخر سال دچار شلوغی بانک ها نشوید بهمن ماه و اوایل اسفند زودتر به کارگرانشان عیدی و پاداش بدهند.

وی با بیان اینکه کارگران بر اساس سنوات خود عیدی می گیرند، گفت: در حال حاضر رویه پرداخت عیدی به این صورت است که برخی از کارفرمایان در پایان سال پاداش و عیدی را با کارگران خود تسویه می کنند و برخی دیگر بر اساس قرارداد کار از جمله سه تا پرداخت می کنند. ماه و شش ماه عید.

رئیس اتحادیه کارگران پیمانی و پیمانی همچنین درباره پرداخت کامل عیدی کارگران تاکید کرد: همه کارگران با توجه به سنوات کاری خود از عیدی و پاداش پایان سال بهره مند می شوند اما اگر کارگری شش ماه در کارگاه کار کرده باشد. طبق نیم فصلی که کار کرده عیدی می گیرد. طول می کشد

بیات با بیان اینکه در بحث پرداخت عیدی تفاوتی بین کارگران قراردادی و رسمی وجود ندارد، تصریح کرد: کارگران بدون توجه به اینکه چه میزان کار کرده اند حتی اگر ۳۰ روز باشد، عیدی دریافت می کنند.

وی در عین حال به تعطیلات بازنشستگان تامین اجتماعی اشاره کرد و گفت: بازنشستگان با توجه به سن و بزرگی خانواده، قطعا در ایام نوروز و تعطیلات با رفت و آمد فرزندان و نوه های خود مواجه خواهند شد. هزینه های بیشتری بر عهده آنان خواهد بود، لذا شایسته است عیدی و پاداش پایان سال بازنشستگان تامین اجتماعی برای حفظ قدرت خرید آنها ترمیم و تقویت شود.

بیات با بیان اینکه معمولاً میزان عیدی بازنشستگان تامین اجتماعی مانند بازنشستگان کشوری و لشکری ​​تعیین می شود، گفت: با توجه به تورم کالاهای اساسی و تامین اقلام ضروری و مصرفی، از دولت می خواهیم تمهیدات و پیش بینی هایی را برای عیدی انجام دهد. بازنشستگان تامین اجتماعی در ساعات کاری پرداخت شود کارگران در زمان استخدام حق بیمه پرداخت می کنند اما در دوران بازنشستگی از مرخصی کارکنان برخوردار می شوند و انتظار می رود از پس انداز ۳۰ سال پرداخت بیمه در دوران بازنشستگی بهره مند شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا