اخبار اقتصاد ایران

غذاهای سنتی مشهد؛ گشتی در میان غذاهای اصیل خراسان

مشهد یکی از شهرهای گردشگری خراسان رضوی است که جاذبه های گردشگری و تفریحی فراوانی دارد.

همانطور که می دانید مشهد در خراسان رضوی بزرگترین شهر زیارتی ایران است و سفر به آن با تجربیات جدید و منحصر به فردی همراه است. بازدید از جاذبه های گردشگری، آثار تاریخی، مجموعه های تفریحی و طبیعت دیدنی اطراف این شهر در کنار تنوع غذایی خاص این منطقه، تنها چیزی است که در طول سفر می توانید از آن لذت ببرید. غذاهای سنتی مشهد به قدری متنوع و لذیذ هستند که در سفر به این شهر توریستی، فرصت تجربه طعم بی نظیر آنها را در چند وعده غذایی از دست ندهید.

اگر می خواهید طعم اصیل غذاهای محلی مشهد را امتحان کنید، بهتر است در اولویت رفتن به رستوران های سنتی مشهد باشید. اگر قصد دارید در بزرگترین شهر استان خراسان رضوی استراحتی خوش و مفرح داشته باشید، پیشنهاد می شود علاوه بر برنامه ریزی برای سفر، با غذاهای اصیل مشهد که در این مطلب معرفی می شود، آشنا شوید.

لیست بهترین غذاهای سنتی مشهد

تور معده یکی از جذاب ترین قسمت های سفر است که شما را با ویژگی های جدید مقصد سفر نیز آشنا می کند. مشهد نیز یکی از مقاصد گردشگری است که به دلیل قدمت طولانی و همچنین داشتن فرهنگی متفاوت و بومی، غذاهای خاصی دارد که فرصت تجربه طعم های جدید را به شما می دهد. خوشبختانه لیست غذاهای سنتی مشهد هر نوع ذائقه ای را در بر می گیرد و به این ترتیب با شناخت مواد اولیه غذاهای محلی این شهر می توانید غذای دلخواه خود را سفارش دهید. در سفر به مشهد زیبا و دوست داشتنی پیشنهاد می شود یک یا چند مورد از غذاهای زیر را امتحان کنید. حتما با چلو گشت مشهد آشنایی دارید، بنابراین در ادامه شما را با غذاهای خاص این شهر آشنا می کنیم.

شله مشهد;  غذای اصیلی که 100 سال قدمت دارد

شله مشهد

یکی از قدیمی ترین غذاهای بومی مشهد که طعم شگفت انگیزی دارد شله مشهدی است. از آنجایی که پخت شیل مشهدی به دوران قاجار برمی گردد، به جرات می توان گفت که این غذا مانند آش نشد یکی از غذاهای اصیل ایران به شمار می رود. جالب است بدانید که سابقه ۱۰۰ ساله این غذا آن را به میراث فرهنگی ملی ایران تبدیل کرده است. علاوه بر طعم بی نظیر شله مشهدی، نمی توان از ارزش غذایی بالای آن غافل شد، زیرا مواد اصلی آن شامل غذاهای مقوی و متنوع است. لازم به ذکر است که در مناسبت های مختلف مذهبی، صدف مشهدی یکی از نذری های اصلی است.

مواد تشکیل دهنده این غذا به عنوان یکی از محبوب ترین غذاهای اصیل مشهدی شامل انواع حبوبات مانند عدس، ماش، لوبیا سفید و لوبیا چیتی و همچنین گوشت گاو یا گوسفند می باشد. ادویه هایی که برای طعم دادن به پوست مشهدی استفاده می شود شامل ترکیبات خاصی از جوز هندی، دارچین، هل، زنجبیل و سایر ادویه های رایج در آشپزی مانند فلفل و زردچوبه است. همانطور که از مواد اولیه پخت این غذا مشخص است، در سفر به مشهد، طعمی جدید، لذیذ و متفاوت را تجربه خواهید کرد.

برنج مخلوط مشهد

از دیگر غذاهای سنتی خراسان رضوی مشهد می توان به برنج مخلوط اشاره کرد. این غذا به دلیل عطر بی نظیر و طعم فوق العاده ای که دارد در بین مردم محلی و مسافران بسیار محبوب است. بنابراین اگر از علاقه مندان به غذاهای پلو هستید می توانید در لیست غذاهای محلی مشهد پلو مخلوط سفارش دهید. مواد تشکیل دهنده این غذا شامل برنج، هویج، لوبیا سبز، گوشت چرخ کرده، پیاز و ادویه مخصوص است. جالب است بدانید گوشتی که در پخت پلو مخلوط استفاده می شود به صورت کوفته های کوچک سرخ می شود که طعم فوق العاده ای دارد.

یتیم مشهد;  غذای اصیل با طعم عالی

یتیم مشهد

شاید با شنیدن نام یتیمچه مشهدی فکر کنید که این غذا در اکثر شهرهای ایران طبخ می شود. البته این تصور درستی است اما باید بدانید که طرز پخت یتیمچه در مشهد با سایر نقاط ایران تفاوت اساسی دارد و آن عدم استفاده از گوشت است. این غذا به عنوان یکی از خوشمزه ترین غذاهای اصیل مشهدی به راحتی و در کمترین زمان آماده می شود. ترکیبات آن شامل عدس، لوبیا، نخود، بادمجان و پیاز است که با چاشنی ها و ادویه هایی مانند رب گوجه فرنگی، کشک، دارچین، زردچوبه، فلفل و نعناع همراه است. توجه داشته باشید که برای پخت این غذا حتما از بادمجان های گوشتی و شیرین استفاده کنید.

آش لخشک مشهد;  خوشمزه و مغذی

آش لخشک مشهد

یکی از ویژگی های اصلی غذاهایی که در منطقه خراسان به چشم می خورد، تنوع در پخت انواع سوپ است. این موضوع را در رستوران ها و اشکده های محلی شهر مشهد به راحتی می توانید درک کنید. در این میان آش لخشک خوشمزه ترین و پرطرفدارترین آش مشهد به حساب می آید که ارزش غذایی بالایی نیز دارد. تنها حبوبات مورد استفاده در پخت آش لخشک، عدس است که با غذاهای دیگر مانند اسفناج، رشته، پیاز داغ، نعناع و گشنیز طعم شگفت انگیزی ایجاد می کند. خوردن آش لخشک که یکی از خوشمزه ترین غذاهای محلی مشهد است را با نان سنگک تازه و داغ فراموش نکنید.

اشکنه قروت مشهد

یکی دیگر از خوشمزه ترین و در عین حال ساده ترین غذاهای سنتی و محلی مشهد، اشکنه قروت است. از آنجایی که کشک رنده شده در این غذا زیاد است، می توان گفت اشکنه قروت سرشار از کلسیم است. بنابراین اگر در سفر به مشهد این غذا را امتحان کنید، در واقع غذایی می خورید که علاوه بر طعم خاص و اصیل، بسیار مقوی است. مغز گردو، ادویه جات، پیاز داغ و نعناع از دیگر موادی هستند که طعم بی نظیری به این غذای ساده و مقوی می دهند.

برای اقامت در شهری که جاذبه های زیادی دارد، هتل های مشهد را رزرو کنید

همانطور که قبلا ذکر شد، سفر به مشهد تجربیات و شگفتی های زیادی را برای شما به همراه خواهد داشت. از جاذبه ها و دیدنی های گردشگری گرفته تا غذاهای محلی و بومی مشهد، همگی شرایطی را فراهم کرده اند تا در سفر لحظاتی خوش و خاطره انگیز را سپری کنید. در این میان نباید از تنوع هتل ها و اقامتگاه ها در این شهر توریستی غافل شد که برای هر سلیقه و بودجه ای انتخاب های گسترده و متنوعی وجود دارد. اگر می خواهید در سفر به مشهد اقامتی مناسب، دلنشین و خاطره انگیز را تجربه کنید، بهتر است در لیست باشید. ۲۴ هتل در مشهد انتخاب کن. زیرا در این سایت تمامی هتل ها با مشخصات اقامتی از قبیل امکانات تفریحی، موقعیت مکانی، واحدهای اقامتی، امکانات رفاهی، قیمت و … معرفی شده اند، بنابراین پس از بررسی و ارزیابی هتل های مشهد، می توانید بهترین گزینه را به صورت آنلاین رزرو کنید.

شهر مشهد به عنوان یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری و زیارتی ایران دارای هتل ها و هتل آپارتمان های مختلفی است که خدمات متنوعی را به زائران خود ارائه می دهند. با اقامت در هتل های مشهد، تجربه ای به یاد ماندنی از زیبایی های این شهر مقدس و حرم مطهر خواهید داشت. قیمت ها و امکانات این هتل ها متفاوت است و هر کدام خدمات منحصر به فردی را به شما ارائه می دهند. از امکانات هتل های مشهد می توان به رستوران، سرگرمی، اینترنت رایگان و خدمات مختلف پذیرایی اشاره کرد. هزینه رزرو هتل مشهد نیز بسته به نوع خدمات ارائه شده می تواند متفاوت باشد.

حرف پایانی

مشهد یکی از شهرهای گردشگری خراسان رضوی است که جاذبه های گردشگری و تفریحی فراوانی دارد. یکی از مهم ترین تجربیاتی که در سفر به این شهر زیبا و توریستی نباید از دست بدهید، غذاهای سنتی مشهد است. در این منطقه از کشور غذاهای بسیار متنوعی وجود دارد که فراتر از خورش های معمولی است و برخی از آنها بیش از ۱۰۰ سال است که طبخ می شوند. بنابراین در قسمت هایی از سفر خود به رستوران های سنتی مشهد بروید و از غذاهای اصیل و لذیذ در میان غذاهای اصیل و بومی این شهر لذت ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا