اقتصاد جهان

غرامت 3 میلیون دلاری تسلا در پرونده نژادپرستی علیه کارگر سیاه پوست

به گزارش خبرگزاری ایران تحلیل به نقل از رویترز، بر اساس اسنادی که روز جمعه از یک پرونده قضایی در ایالات متحده منتشر شد، شرکت خودروسازی تسلا پس از شکایت یک کارگر سیاه پوست مبنی بر اینکه در محل کار مورد آزار و اذیت شدید و نژادپرستی قرار گرفته است، مجبور به تعطیلی شد. . غرامت ۳ میلیون دلار بود.

اگرچه سازنده خودروهای الکتریکی تسلا، متعلق به میلیاردر مشهور آمریکایی، ایلان ماسک، این پرونده را حل کرده است، اما گفته می شود که با چندین مورد دیگر از تبعیض نژادی روبرو است.

تسلا و وکلای اوون دیاز، مرد سیاه‌پوستی که قبلاً به عنوان اپراتور آسانسور در کارخانه مونتاژ این شرکت در فرمونت کالیفرنیا کار می‌کرد، جزئیات توافق را در پرونده‌ای در دادگاه فدرال سانفرانسیسکو فاش نکردند.

پس از اینکه هیئت منصفه سال گذشته ۳.۲ میلیون دلار غرامت به دیاز داد و هر دو طرف درخواست تجدید نظر کردند، این حل و فصل به اختلاف پایان داد.

هیئت منصفه دیگری در سال ۲۰۲۱ به پرداخت ۱۳۷ میلیون دلار به دیاز رأی داد که یکی از بزرگترین احکام تا به امروز در پرونده تبعیض نژادی مربوط به یک کارگر مجرد است. اما قاضی دیگری حکم داد که این جریمه بیش از حد است و پس از اینکه دیاز از پذیرش ۱۵ میلیون دلار خودداری کرد، قاضی دستور دادرسی دوم را صادر کرد.

دیاز که برای اولین بار در سال ۲۰۱۷ از تسلا شکایت کرد، ادعا کرد که در حین کار در کارخانه Fremont مورد توهین های روزانه و سایر رفتارهای نژادپرستانه قرار گرفته و تسلا به شکایات او توجهی نکرده است.

وکلای تسلا و دیاز بلافاصله به درخواست ها برای اظهار نظر پاسخ ندادند. این شرکت گفت که تبعیض را تحمل نمی کند و کارمندانی را که متهم به رفتار نژادپرستانه بودند اخراج کرده است.

بر اساس این گزارش، تسلا با اتهامات مشابهی مبنی بر تبعیض نژادی در کارخانه فرمونت در یک شکایت دسته جمعی که توسط ۶۰۰۰ کارگر و در پرونده های قضایی جداگانه در کالیفرنیا و موارد فردی تشکیل شده است، مواجه است.

تسلا هرگونه تخلف از سوی آن شرکت در این موارد را رد کرده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا