اقتصاد جهان

غرب: قطع ارتباط فلسطین با سیستم بانکی جهان “فاجعه بار” است

به گزارش خبرگزاری ایران تحلیل، مقامات غربی هشدار داده اند که اگر اسرائیل معافیت بانکی کلیدی برای تشکیلات خودگردان فلسطین (PA) را تمدید نکند، «فاجعه اقتصادی» در کرانه باختری اشغالی رخ خواهد داد.

معافیتی که بانک های اسرائیلی برای حفظ روابط با همتایان فلسطینی خود به آن تکیه می کنند، در اول جولای منقضی می شود.

این معافیت امکان پرداخت خدمات حیاتی و حقوق مربوط به سازمان های خودگردان را فراهم می کند و واردات غذا، آب و برق به سرزمین های اشغالی را تسهیل می کند.

سه مقام غربی در گفتگو با فایننشال تایمز استدلال کردند که بدون این معافیت، بانک‌های اسرائیلی تجارت با موسسات مالی فلسطینی را متوقف می‌کنند و به طور قابل‌توجهی عملکرد تشکیلات خودگردان فلسطین را مختل می‌کنند و اقتصاد کرانه باختری را فلج می‌کنند.

یک مقام آمریکایی که نامش در این گزارش ذکر نشده است، گفت: عدم تمدید این استثناء نه تنها با منافع فلسطین مغایرت دارد، بلکه به امنیت و ثبات اسرائیل و منطقه آسیب می رساند.

این فرد افزود: مایلیم به این نکته اشاره کنیم که در چنین شرایط ویژه ای در کرانه باختری، دسترسی مردم به غذا، برق و آب به خطر نیفتد.

بر اساس این گزارش، مردم فلسطین در اکثر معاملات از شیکل استفاده می کنند در حالی که موسسات مالی منطقه برای دسترسی به این ارز باید از بانک مرکزی اسرائیل و بانک های رژیم صهیونیستی استفاده کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا