محیط زیست

غرق‌شدگی ۲ نفر در کانال‌های آب فلاورجان/مردم از شنا در کانال‌ها و تأسیسات آبی خودداری کنند

منصور شه فروش در گفت و گو با خبرنگار افق میهن، با اشاره به افزایش دما و تداوم توده گرم تابستانی، اظهار داشت: مدیریت بحران استان بر اساس ممنوعیت شنا در کانال های انتقال آب، استخرهای ذخیره آب کشاورزی، ممنوعیت شنا در کانال های انتقال آب، استخرهای ذخیره آب کشاورزی استخرها در واحدهای صنعتی و مسیر رودخانه در مناطق غربی. و در جنوب و بالادست زاینده رود و دریاچه سد مخزنی استان نسبت به خطر این منابع آبی هشدار داد.

وی با توجه به حادثه ناگوار غرق شدن دو مرد امروز در کانال انتقال آب کشاورزی پیربکران واقع در شهرستان فلورجان، افزود: با تلاش تیم های امدادی، غواصی و نیروهای محلی، اقدامات لازم برای یافتن آنها در مسیر کانال انجام شد.

مدیریت بحران استانداری اصفهان ادامه داد: کانال های انتقال آب غرب اصفهان، شبکه های چپ و راست نکوآباد، خمینی شهر و برخور با بیش از ۳۵۰ کیلومتر کانال اصلی و فرعی به منظور تامین آب باغات به صورت موقت تخلیه شده است.

وی تاکید کرد: با توجه به افزایش دما و تداوم توده گرم تابستانی، مدیریت بحران استان شنا در کانال های انتقال آب، استخرهای ذخیره آب کشاورزی، استخرهای واحدهای صنعتی و همچنین مسیر رودخانه در غرب را ممنوع اعلام کرد. و مناطق جنوبی و بالادست زاینده رود و دریاچه. سدهای مخزنی استان نسبت به خطر این منابع آبی هشدار دادند.

وی با بیان اینکه کانال های انتقال آب به دلیل شدت جریان آب، شیب و لغزنده بودن دیواره و استخرهای ذخیره آب کشاورزی، عمق زیاد شیب دیوار و لغزنده بودن لایه پوششی ژئوممبران، مکان امنی برای شنا نیست، گفت: شدت جریان آب، ناپایداری بستر، سردی آب و جریان های گردابی در رودخانه ها باعث بروز حوادث غرق شدگی در رودخانه ها می شود.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای امسال با احتساب این حادثه ۵۷ مورد حادثه در رودخانه ها، کانال های انتقال آب و استخرهای ذخیره آب کشاورزی و باغات خصوصی استان رخ داده است، اظهار داشت: این حوادث منجر به غرق شدن ۲۴ نفر شد. آمبولانس و مصدومان توسط نیروهای آتش نشانی و اورژانس به مراکز درمانی منتقل شدند.

مدیریت بحران استانداری اصفهان با توجه به اینکه با افزایش دما و حضور گردشگران در مناطق طبیعی و مجاور منابع آبی، حوادث غرق شدگی به ویژه در روزهای تعطیل و آخر هفته افزایش یافته است، افزود: برای جلوگیری از وقوع حوادث، شهرداری ها، آب منطقه ای و… ، به جمعیت هلال احمر، میراث فرهنگی و جهاد کشاورزی اعلام شده است.

وی ادامه داد: با استقرار تیم های امدادی مجهز به امکانات امداد و نجات آبی، گشت زنی و پایش کانال ها و رودخانه ها و ارائه آموزش های لازم به ساکنان و گردشگران در مناطق پرخطر، اقدامات پیشگیرانه در برابر حوادث را اجرا کنید.

این فروشنده شیشه تصریح کرد: رودخانه های خرسان، آب ملخ و ونک در شهرستان سمیرم، رودخانه های گوکان، یلان و چشمه لنگان در فریدونشهر، رودخانه زینده رود در غرب استان و باغبادران و کانال های انتقال آب شبکه نکوآباد و سدهای باغکل خوانسار، ونک و قره‌چاق سمیرم گلپایگان. و سد کوچری، خمران و زاینده رود از جمله مناطقی هستند که طرح های کاهش خطر نصب حفاظ اطراف کانال ها در دوره های پرخطر باید اجرا شود.

وی خاطرنشان کرد: با نظارت سازمان جهاد کشاورزی; نصب حفاظ و علائم هشدار دهنده و نصب طناب نجات در استخرهای ذخیره آب کشاورزی توسط بهره برداران انجام شد و اطلاعات و آموزش های لازم در این زمینه ارائه شد و همچنین مالکان باغات خصوصی نسبت به ایمن سازی استخرهای داخل اقدام کنند. باغها.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا