ارزهای دیجیتال

غفلت از CNG افزایش واردات بنزین را رقم زد / چرا صنعت CNG در حال نابودی است؟

ظرفیت واقعی این کشور از ایستگاه های CNG کشور ۵ میلیون متر مکعب در روز است که با ۲ میلیون لیتر بنزین مطابقت دارد. با توجه به قیمت جهانی بنزین ، می تواند حدود ۵ میلیون دلار در روز و تقریباً ۱.۵ میلیارد دلار در سال پس انداز کند. با این حال ، بهره برداری فعلی کمتر از نیمی از این ظرفیت است و سالانه حدود ۱.۵ میلیارد دلار آمریکا از بین می رود.

براساس Business News ، صنعت سوخت CNG در ایران به یک نقطه حساس رسیده است. نکته ای که بسیاری از ایستگاه ها را به طور جدی تهدید کرده و از پتانسیل این بخش استفاده نکرده است. افزایش قابل توجه در هزینه های نگهداری و عملیاتی ، تعرفه های انرژی قوی و افزایش مجوزها در رابطه با افزایش اقدامات منجر به بسته شدن برخی از ایستگاه ها و کاهش بسیاری از فعالیت های دیگر شده است.

این شرایط است ، در حالی که زیرساخت های CNG می توانند هر روز ۲ میلیون متر مکعب گاز توزیع کنند. با این حال ، مصرف واقعی به حدود ۲ میلیون به ۵ میلیون متر مکعب کاهش یافته و روند نزولی آن همچنان ادامه دارد. علاوه بر هدر رفتن منابع داخلی ، بی اعتنایی به این ظرفیت باعث می شود کشور به واردات بنزین و منابع ارز هزینه وابسته تر شود.

پس انداز ۷.۱ میلیارد دلار آمریکا از نظر ظرفیت CNG

در پاسخ به وضعیت پشیمان صنعت ، بیش از ۲۱۰۰ موضع CNG از سراسر کشور با نامه ای به رئیس جمهور پرداخته است. آنها هشدار داده اند که بی اعتنایی به مشکلات این صنعت باعث شده است که این کشور به طور گسترده ای بنزین را گسترده کند ، فشار بر منابع ارزی و افزایش آلودگی هوا را محکم کند.

در این نامه ، ظرفیت واقعی ایستگاه های کشور ۵ میلیون متر مکعب در روز است که مربوط به ۲ میلیون لیتر بنزین است. با توجه به قیمت جهانی بنزین ، می تواند حدود ۵ میلیون دلار در روز و تقریباً ۱.۵ میلیارد دلار در سال پس انداز کند. با این حال ، بهره برداری فعلی کمتر از نیمی از این ظرفیت است و سالانه حدود ۱.۵ میلیارد دلار آمریکا از بین می رود.

مواضع این نامه مهمترین مشکلات در صنعت به عنوان تعرفه های برق قوی ، کاهش مکرر انرژی و آسیب به دستگاه ها و هزینه های کامل به دلیل وضعیت غیر واقعی برای فروش پنج درصد بود.

افزایش در ایستگاه های CNG 70 ٪ به کاهش مصرف بنزین محدود می شود

یکی از بزرگترین چالش های مکان ها ، مسئله حقوق است. پیش از این ، وهید ساراواند ، رئیس کارگروه کارفرمای CNG ، در مورد لزوم افزایش ایستگاه های CNG 5 ٪ صحبت می کند. اخبار تجاری وی گفت: “اگر الزامات اجرا نشود ، اجتناب ناپذیری مصرف بنزین و افزایش میلیارد ها دلار برای ارز در کشور هزینه خواهد داشت.” “از طرف دیگر ، آلودگی کلانشهرها و افزایش بارهای ناشی از بیماری های تنفسی محکم می شود.”

طبق گفته های رئیس اتحادیه کارفرمایان CNG ، باید گفت که مشکل این ایستگاه ها مستقیماً به بسته شدن ایستگاه ها محدود می شود. با بسته شدن ایستگاه ها ، میزان پیشنهاد CNG نیز کاهش می یابد و تقاضا برای جایگزینی برای بنزین افزایش می یابد.

این بدان معنی است که عدم توجه به صنعت CNG در کشور به مسئله واردات بنزین محدود می شود و بیشتر به واردات بنزین و منابع ارزی بستگی دارد.

همانطور که قبلاً ایلنا گزارش داده بود ، رضا نیکزاد ، عضو هیئت مدیره CNG ، در طی بسته شدن اجباری برخی از ایستگاه ها و کاهش خدمات در برخی از ایستگاه های دیگر که تغییر شب را بسته اند ، با بار مالی ۵ ٪ گفت. میلیاردها ارز بیشتر برای واردات بنزین.

ضعف سیاست انرژی این بار به نظر می رسید ظرفیت CNG را نادیده می گیرد

ایران در سالهای اخیر فقدان بنزین را به حالت تعلیق درآورد و بخش قابل توجهی از نیازهای داخلی توسط واردات ارائه می شود. در چنین شرایطی ، نادیده گرفتن ظرفیت داخلی CNG تولید شده و توزیع شده در آلمان ضعف سیاست انرژی را نشان می دهد.

زیرساخت های مورد نیاز برای توزیع روزانه حدود ۵ میلیون متر مکعب گاز در سالهای اخیر ایجاد شده است. به جای استفاده از این توانایی برای کاهش وابستگی واردات ، صنعت CNG از این امر مستثنی شد. نتیجه افزایش تقاضا برای بنزین ، فشار مضاعف بر منابع ارزی و تعمیق انرژی کشور بود.

از طرف دیگر ، پشتیبانی از دستورالعمل های مربوط به کارهای دوتایی که قادر به گسترش مصرف CNG بودند ، به تدریج واگذار شدند. تولید کنندگان خودرو همچنین تولید اتومبیل های دوتایی را کاهش داده اند. به گفته رئیس ارشد انرژی برتر ، تولید کنندگان خودرو در سال گذشته باید ۵ ٪ از تولید خودرو را با دو سوخت و آتش سوزی گاز اختصاص دهند ، اما آماری را نشان می دهند که تولید کنندگان خودرو تعهدات خود را برآورده نمی کنند. در ایران ، موتور EF7 به عنوان موتور قابل دسترسی به گاز شناخته می شود ، که نیروی محرکه اتومبیل هایی مانند Samand ، Dena و Rira را تحویل می دهد و طبق آمار برنامه نویسی ، میزان تولید تجمعی این اتومبیل ها از ابتدای سال ۲۰۰۴ حدود ۲ میلیون و ۱۰۰۰۰۰ بوده است.

بی اعتنایی هنوز نادیده گرفتن صنعت CNG عواقبی دارد که فراتر از بسته شدن چندین موقعیت است. این روند به معنای افزایش مصرف بنزین ، واردات و از دست دادن میلیاردها دلار منابع ارز است. در حالی که کشور از ظرفیت کافی برای جلوگیری از این بحران برخوردار است. در این راستا ، هدف از هدف فوق نادیده گرفتن تفاوت بین بنزین و CNG است.

قبلی اخبار تجاری وی در گزارشی این مشکل را بررسی کرد. در بلوک های سیلندر و سیلندر ، سیستم سوخت و ضریب چگالی موتور تعیین شد و استفاده از گاز نه تنها منجر به استهلاک و افزایش مصرف سوخت شد بلکه به کاهش مصرف سوخت نیز رسید. موتورهای مبتنی بر بنزین به دلیل سهام و سایر مؤلفه ها افزایش یافته است.

موتورهای آتش نشانی بنزینی موتورهایی هستند که سوخت گاز آنها یک سوخت اساسی محسوب می شود. بنابراین ، سیلندر و بلوک سیلندر و سیستم سوخت گیری بهتر با گاز متناسب هستند و عملکرد بهتری را نشان می دهند.

با توجه به اطلاعات ارائه شده ، آمار موجود می تواند ، اگرچه بین بنزین و گاز CNG و CNG تفاوت معنی داری وجود دارد ، برای سوخت گیری استفاده نمی شود که همان ظرفیت برای توسعه CNG نادیده گرفته شده است. این بدان معنی است که عملاً هیچ سبد مخزن در کشور وجود ندارد و کل بار اتومبیل روی بنزین است. ماده ای که در حال حاضر در معرض کشور است.

تحقیقات بیشتر در مورد گزارش ایستگاه های CNG اندکی قبل از بسته شدن اخبار تجاری بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا