اقتصاد جهان

غول بانکداری آمریکا 20 هزار نفر را اخراج می کند

به گزارش خبرگزاری ایران تحلیل به نقل از راشاتودی، بانک آمریکایی «سیتی گروپ» اعلام کرد که پس از گزارش زیان ۱.۸ میلیارد دلاری در سه ماهه آخر سال ۲۰۲۳ که بزرگترین زیان این بانک در ۱۵ سال گذشته بوده، برنامه ریزی می کند. سالانه ۲۰۰۰۰ نفر بیکار خواهند شد. شناسایی کنید

در گزارشی که روز جمعه منتشر شد، این شرکت اعلام کرد که این تصمیم به دلیل ۴ میلیارد دلار هزینه، شامل ۸۰۰ میلیون دلار هزینه بازسازی، خروج بانک از روسیه و کاهش ارزش پزو آرژانتین، “ناامیدکننده” است.

سیتی گروپ در آگوست ۲۰۲۲ اعلام کرد که قصد دارد فعالیت های خود را در روسیه تعطیل کند. دارایی شعب این بانک در روسیه در آن زمان حدود ۱۰ میلیارد دلار بود، در حالی که هزینه خروج از روسیه ۱۷۰ میلیون دلار برآورد شده بود.

در دسامبر ۲۰۲۲، این بانک سبد وام مصرفی روسیه خود را، عمدتاً به روبل، به بانک Uralsib فروخت.

بر اساس این گزارش، کاهش مشاغل سیتی گروپ می تواند تا ۱.۸ میلیارد دلار برای بانک هزینه داشته باشد، اما تا سال ۲۰۲۶، زمانی که انتظار می رود این فرآیند تکمیل شود، سالانه ۲.۵ میلیارد دلار صرفه جویی خواهد شد.

سیتی گروپ انتظار دارد کل نیروی کار خود از ۲۴۰۰۰۰ نفر در اوایل سال ۲۰۲۳ به ۱۸۰۰۰۰ نفر تا سال ۲۰۲۵ یا ۲۰۲۶ برسد.

این گزارش نشان می دهد که هزینه ۴ میلیارد دلاری بانک در سه ماهه چهارم شامل ۱.۷ میلیارد دلار است که باید تحت “ارزیابی ویژه” شرکت بیمه سپرده فدرال برای پوشش زیان خود برای جبران سال گذشته پرداخت می کرد.

علاوه بر این، این گزارش نشان می دهد که سود سه ماهه سیتی بانک نسبت به سال گذشته بیش از ۲۰ درصد کاهش یافته است، در حالی که درآمد سه ماهه با کاهش ۳ درصدی به ۱۷.۴ میلیارد دلار رسیده است.

سود کل این بانک با افت ۳۸ درصدی نسبت به سال قبل به ۹.۲ میلیارد دلار رسید.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا