غول تجاری انگلیس هک شد؛ اطلاعات میلیون ها مشتری به سرقت رفت
در گزارشی در روز جمعه ، روزنامه گاردین اعلام کرد که غول اقتصادی انگلیس Ku-Ab پس از دسترسی هکرها به تعداد قابل توجهی از داده های مشتری ، عذرخواهی کرد.
این گروه که بیش از ۲،۰۰۰ فروشگاه مواد غذایی و بیش از ۸۰۰ تشییع جنازه دارد و مراسم تشییع جنازه برای خدمات قانونی و مالی ارائه می دهد ، توانستند به هکر به داده های شخصی ، از جمله نام و جزئیات فراخوان تعداد ناشناخته مشتریان فعلی و سابق تعاونی ، با تعداد بیش از ۶.۲ میلیون دسترسی پیدا کنند.
Ku-Ab ، پس از کشف کمپین هکر روز چهارشنبه ، چند روز پس از قرار گرفتن در معرض تجارت زنجیره ای مارکس و اسپنسر ، در معرض حمله شدید سایبری قرار گرفت ، وی مجبور شد بخش هایی از سیستم خود را برای فناوری اطلاعات ببندد.
این شرکت گفت که هکرها نمی توانند به رمزهای عبور یا اطلاعات مالی مانند جزئیات حساب بانکی ، معاملات یا اطلاعات مربوط به محصولات یا خدمات یا مشتریان گروه K -P دسترسی پیدا کنند.
با این حال ، مدیر عامل این گروه ، شیخوشی-هک ، به اعضای و مشتریان Ku-Abup در یک پیام “برای انجام اقدامات معمول برای به دست آوردن ایمنی رمزهای عبور آنها” توصیه کرد.
وی نوشت: اگرچه ما توانستیم از KU-UP خود محافظت کنیم ، که اغلب هدف این نوع حمله است ، از بیماری های قابل توجه در تجارت ، اما بسیار متاسفم که به این اطلاعات دسترسی پیدا کردم.
وی افزود: “در حالی که (این) هیچ تاثیری در حساب شما ندارد و شما می توانید طبق معمول با ما عمل کنید ، می فهمم که اعضا نگران خواهند شد.”
این شرکت گفت که مرکز ملی امنیت سایبری و آژانس ملی جرم در بررسی این حادثه نقش دارند.
سخنگوی KU-OP گفت: “ما هنوز با تلاش های مداوم هکرها برای دسترسی به سیستم های خود روبرو هستیم.” این یک وضعیت بسیار پیچیده است که ما دائماً با همکاری مرکز ملی امنیت سایبری و آژانس ملی جرم و جنایت بررسی می کنیم.
افشای اطلاعات از مشتری K -PP پس از آنكه موسسه حفاظت از داده ها در كشور اعلام كرد كه “با كو -AP و ماركس و اسپنسر” مورد بررسی قرار گرفته است ، صورت گرفت. گفته می شود که به داده های مشتری مارکس و اسپنسر دسترسی پیدا نکرده است.
پایان پیام/