اقتصاد جهان

غول خودروسازی آلمان دو کارخانه خود را تعطیل می کند

به گزارش خبرگزاری افق میهن به نقل از راشاتودی، فولکس واگن غول خودروسازی آلمان اعلام کرد که ممکن است حداقل دو کارخانه را در این کشور تعطیل کند و به عنوان بخشی از طرح کاهش هزینه ها، به طرح های امنیت شغلی پایان دهد.

این خودروساز تا سال ۲۰۱۷ بزرگترین خودروساز جهان از نظر حجم فروش بود. این شرکت مالک برندهای خودرو، کامیون و موتور سیکلت مانند آئودی، بنتلی، لامبورگینی، سیت، اشکودا، پورشه، اسکانیا و دوکاتی است.

اولیور بلوم، مدیرعامل فولکس واگن، «شرایط اقتصادی دشوار» و «رقابت ضعیف اقتصاد آلمان» را دلایل این تصمیم عنوان کرد.

توماس شافر، رئیس برند فولکس واگن روز دوشنبه در بیانیه ای گفت: «وضعیت بسیار جدی است و نمی توان با اقدامات ریاضتی ساده به آن پرداخت.

به گفته مدیریت فولکس واگن، این شرکت همچنین باید به برنامه امنیت شغلی خود پایان دهد تا ده میلیارد یورو (۱۱.۰۷ میلیارد دلار) تا سال ۲۰۲۶ صرفه جویی کند.

بر اساس این گزارش، همه این اقدامات باید با اتحادیه شورای کار هماهنگ شود که قبلاً «مخالفت شدید» خود را با این طرح اعلام کرده است.

شورای کار ادعا کرد که فولکس واگن به تازگی یک “کارخانه بزرگ خودرو” و یک کارخانه قطعات در آلمان را “خاموش” اعلام کرده است.

IG Metall اعلامیه شرکت را غیرمسئولانه خواند و استدلال کرد که این طرح “بنیاد” بزرگترین کارفرمای صنعتی آلمان را متزلزل خواهد کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا