اقتصاد جهان

غول فناوری آمریکا بخش های تحقیقاتی خود را در چین منحل می کند

به گزارش خبرگزاری افق میهن به نقل از راشاتودی، افزایش تنش ها بین پکن و واشنگتن منجر به تصمیم شرکت سازنده ماشین آلات تجاری بین المللی IBM (IBM) برای برچیدن دپارتمان های تحقیق و توسعه (R&D) خود در چین شده است.

بنا بر گزارش ها، بسته شدن آزمایشگاه توسعه چین و آزمایشگاه سیستم های چین بر بیش از ۱۰۰۰ کارمند غول فناوری ایالات متحده در پکن، شانگهای و شهر بندری دالیان در شمال چین تأثیر خواهد گذاشت.

ساوت چاینا مورنینگ پست به نقل از یکی از نمایندگان آی‌بی‌ام، بدون ارائه جزئیات درباره اخراج‌ها، گفت که این شرکت «عملیات ما را برای رفع نیازهای مشتریان خود تطبیق می‌دهد و این تغییرات بر توانایی ما برای پشتیبانی از مشتریان در سراسر منطقه چین تأثیر می‌گذارد». “بزرگ نخواهد بود.”

بر اساس گزارش ها، پس از بسته شدن این دو بخش تخصصی در زمینه تحقیق، توسعه و آزمایش، این شرکت قصد دارد بر روی خدمات رسانی به شرکت های خصوصی و شرکت های چند ملیتی منتخب فعال در این کشور تمرکز کند.

وال استریت ژورنال گزارش داد که این شرکت چندملیتی فناوری قصد دارد عملیات تحقیق و توسعه خود در چین را به دفاتر دیگر منتقل کند، به نقل از کارمندانی که توسط معاون رئیس آی‌بی‌ام جک هرگنروتر اطلاع داده شده است.

بر اساس این گزارش، این شرکت آمریکایی مهندس و محققی را در بنگلور هند استخدام می کند.

آی بی ام یکی دیگر از شرکت های فناوری است که به دلیل رقابت چینی ها و تنش های فزاینده با آمریکا، تصمیم به کاهش نیروی کار خود در این کشور آسیایی گرفته است.

امسال، اریکسون، سازنده تجهیزات مخابراتی سوئدی، تسلا، سازنده خودروهای الکتریکی ایالات متحده، غول خرده‌فروشی آنلاین آمازون و سازنده تراشه‌های اینتل، همگی تحت تاثیر تعدیل مشاغل گسترده برای کارمندان مستقر در چین قرار گرفتند.

در همین حال، افزایش تنش‌های اقتصادی و سیاسی بین آمریکا و چین، احتمال نابودی قرارداد علم و فناوری ۴۵ ساله را که قرار بود در ماه جاری میلادی تمدید شود، افزایش داده است قطع کردن

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا