اقتصاد جهان

غول فناوری آمریکا 15 درصد از کارکنان خود را اخراج می کند

به گزارش خبرگزاری افق میهن به نقل از یورونیوز، شرکت آمریکایی اینتل اعلام کرد که بیش از ۱۵ درصد از کل نیروی کار خود را کاهش می دهد.

این غول فناوری همچنین اعلام کرد که پرداخت سود سهام را در سه ماهه پایانی سال جاری متوقف خواهد کرد. این اقدام برای اجرای استراتژی جدید با هدف تقویت بازوی تولید زیان ده این شرکت در حال انجام است.

بر اساس این گزارش، حدود ۱۷۵۰۰ کارمند در سراسر جهان به عنوان بخشی از برنامه کاهش هزینه ۱۰ میلیارد دلاری (۹.۲۵ میلیارد یورو) اینتل اخراج خواهند شد که اکثریت آن تا پایان سال جاری اجرایی خواهد شد.

علاوه بر کاهش نیروی کار، این طرح همچنین بر ایجاد یک مدل مالی پایدار برای تسریع رشد سودآور تمرکز خواهد کرد.

این طرح کاهش هزینه های سرمایه ای و عملیاتی و همچنین هزینه های توزیع را پیش بینی می کند. با این حال، این شرکت فاش کرده است که قصد دارد سرمایه گذاری های اولیه خود را حفظ کند.

در مورد تعلیق سود سهام، اینتل تکرار کرد که در حالی که این شرکت قصد دارد سود سهام رقابتی در بلندمدت داشته باشد، در حال حاضر بر کاهش بدهی ترازنامه خود متمرکز شده است.

این طرح بازسازی همچنین در حالی صورت می‌گیرد که اخیراً اینتل با لغو برخی مجوزهای صادراتی توسط ایالات متحده مواجه شد و این شرکت از فروش تراشه‌های خاص به مشتریان چینی مانند هواوی جلوگیری کرد.

در ماه می سال جاری، اینتل همچنین هشدار داد که این تصمیم بر درآمد سه ماهه دوم تاثیر خواهد گذاشت.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا