اخبار بورس

غکورش” به مجمع رفت/ “غکورش” بازوی اجرایی دولت/ سود ۴۵۰ ریالی در دست سهامداران “غکورش

چیزی را گزارش کنید افق میهنمجمع عمومی عادی سالیانه شرکت صنایع غذایی کورش در ۲۳ فروردین ۱۴۰۳ تشکیل شد.

در این مجمع محمد برهانی مدیرعامل شرکت صنایع غذایی کورش اظهار داشت: آخرین افزایش سرمایه شرکت صنایع غذایی کورش در تاریخ ۲۶/۰۶/۱۳۰۲ صورت گرفت و آخرین افزایش سرمایه ثبت شده ۲۰۰۰ میلیارد تومان بوده است. این شرکت در ابتدای تاسیس در سال ۱۳۹۰ با سرمایه یک میلیارد تومان به ثبت رسید و در حال حاضر بالغ بر ۲۰۰۰ میلیارد تومان است.

وی افزود: پس از تصویب در هیئت مدیره برنامه افزایش سرمایه در دستور کار قرار گرفته است. این افزایش سرمایه برای سرمایه گذاری های جدید و معافیت از تامین مالی افزایش سرمایه به ۴۵۰۰ میلیارد تومان است.

موفقیت ها:

مدیرعامل صنایع غذایی کورش تصریح کرد: در صنعت رتبه اول و در مایعات خانگی و خانگی رتبه ۱۴۰۲ را کسب کردیم. برای به حداکثر رساندن ارزش افزوده بخش بازرگانی، در حوزه دام و طیور سرمایه گذاری کرده ایم که ۶۰ درصد آن متعلق به صنایع غذایی کورش است.

سهم بازار:

برهانی در خصوص سهم بازار غکورش گفت: شرکت صنایع غذایی کورش محصولات خود را با بالاترین قیمت ریالی به فروش می رساند، اگر صنعت روغن نباتی را به دو بخش خانگی و صنعتی تقسیم کنیم، البته سهم بازار ریالی ما بیشتر از اینها است. ارقام . روند ما از سال ۱۴۰۲ حدود ۱۴ درصد در صنعت و ۲۱ درصد در خانوار است. در سه ماهه ما دوباره به سهم بازار ۱۵ درصد دست یافتیم. در نظر داریم امسال مانند سال ۱۴۰۱ سهم بازار خانوار را به ۲۵ درصد برسانیم.

وی تصریح کرد: امسال سال سختی بود. پس از جنگ بین اوکراین و روسیه، قیمت های بازار جهانی کاهش یافت. ما توانستیم از این بحران عبور کنیم و امیدواریم در سال ۱۴۰۳ سهم خانوار ۲۵ درصد و سهم صنعتی ۱۵ درصد داشته باشیم. از سال ۱۴۰۱ تا ۱۴۰۲ کمتر از یک درصد کاهش تولید داشتیم اما از نظر ارزش افزوده توانستیم این را حفظ کنیم. بیایید روند صعودی خود را در سال ۱۴۰۳ دنبال کنیم.

مزایای رقابتی:

مدیرعامل قوکورش گفت: داشتن مشتریان ارزشمندی چون گلرنگ شریف، افق کروش و هایپر فامیل ستون رقابت ما در بازار است. ما توانستیم در شرایط فراوانی یا کمبود کالا، محصول را با قیمت مصوب یا کمتر از قیمت مصوب به دست مصرف کننده برسانیم.» با توجه به کمبود کالا، صنایع غذایی کورش سعی کرده است محصولات خود را در قیمت مصوب یا کمتر از آن برای تحویل قیمت مصوب به مصرف کنندگان. صنایع غذایی در کورش همواره بازوی اجرایی دولت بوده و به عنوان بازوی اجرایی در بخش خانوار عمل می‌کند.

وی ادامه داد: از نظر تعداد شاغل رشد داشته ایم و درآمد سرانه از ۲۷ میلیارد تومان به ۲۹ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان رسیده است. پرسنل صنایع غذایی کورش نسبتا جوان هستند و کنترل شرکت را در دست دارند.

برهانی درباره مسئولیت اجتماعی خاطرنشان کرد: شرکت صنایع غذایی کورش علاوه بر خیریه ها کار پایداری انجام می دهد. با کمک هلال احمر مرکز گفتار درمانی ایجاد می شود تا هم همکاران و هم مردم استان البرز از این مجموعه بهره مند شوند.

مدیر عامل صنایع غذایی کورش گفت: همواره نگاه مسئولانه ای نسبت به پایداری زیست محیطی داریم. با توجه به اینکه کشور در کم آبی است، در مصرف آب صرفه جویی می کنیم، بسته بندی ما از ظروف پلیمری است که سعی می کنیم در مصرف آب صرفه جویی کنیم. در مورد ضایعات، پیگیری های انجمن روغن نباتی، میهت بیوت و سازمان های استاندارد را دنبال می کنیم تا کمترین آسیب به محیط زیست وارد شود.

سود و زیان شرکت در سالهای ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲:

وی افزود: گردش مالی شرکت از ۱۸۶۰۰ به ۲۲۲۰۰ میلیارد تومان افزایش یافت. در دسامبر ۱۴۰۲ شاهد کاهش قیمت مصرف کننده بودیم. حدود ۱۳.۵ درصد از قیمت مصرف کننده نفت کاهش یافت. سود ناخالص افزایش یافته است. در حوزه فروش و هزینه های اداری نیز رشدی متناسب با تورم و حتی کمتر از آن را ثبت کردیم. ۳۶۰۰ میلیارد تومان سود عملیاتی داشتیم پارسال ۳۰۰۰ میلیارد تومان بود.

برهانی گفت: از آنجایی که ما یک شرکت تولیدی هستیم و همیشه به نقدینگی نیاز داریم، امسال مدیریت نقدینگی خوبی انجام شد و در مقاطعی نقدینگی واریز شد و در ازای این سپرده، سهامداران درآمد ثابتی داشتند. سود قبل از کسر مالیات ۳۴۰۰ میلیارد، مالیات مربوطه ۱۶۰ میلیارد تومان و سود ۳۳۰۰ میلیارد تومان نسبت به سال قبل که ۲۵۲۰ میلیارد تومان بود با روند افزایشی است.

مقایسه کمی فروش:

وی گفت: کمتر از یک درصد افت فروش فرآورده های نفتی داشتیم و با سرمایه گذاری هایی که در زمینه آرد و ذرت به ثبت رساندیم سعی کردیم برند و جایگاه شرکت را در بازار مدیریت کنیم رشد خوب سال گذشته ۲۰ هزار تن ذرت فروختیم، امسال ۱۰۷ هزار تن بود. سال گذشته ۲۳ هزار تن آرد فروختیم و توانستیم تا پایان سال ۲۲۵ هزار تن آرد بفروشیم. یکی از وظایف ما این است که با توجه به ظرفیت واردات شرکت، بتوانیم برای سایر شرکت های صنعت از محل واردات کالا وارد کنیم و با تعداد مشخصی به شرکت های دیگر منتقل کنیم. ما امسال حدود ۶۴۹۰۰۰ تن انواع محصولات را فروختیم.

شرکت های سرمایه گذاری:

برهانی خاطرنشان کرد: شرکت دام و طیور کورش که ۶۰ درصد متعلق به صنایع غذایی کورش است و صورت های مالی تلفیقی آن در کدال، شرکت سپید مکیان با ۵۵ درصد مالکیت و شرکت دریاچه گهر لرستان که ۱۰۰ درصد مالک آن هستیم، منتشر شده است. ٪ مالک ٪.

سود و زیان تلفیقی:

مدیرعامل شرکت صنایع غذایی کورش گفت: فروش «قکورش» نسبت به شرکت اصلی سه هزار میلیارد تومان افزایش داشته است. بخشی از این فروش خارجی بود. سود تلفیقی ۳۴۰ میلیارد تومان افزایش یافت. ۳۶۴۰ میلیارد سود تلفیقی داشتیم که نسبت به شرکت اصلی ۳۴۰ میلیارد افزایش دارد. از آنجایی که سال گذشته دام و طیور زیرمجموعه ما نبود، این عدد ۲۵۷۰ میلیارد بود. سال گذشته فقط مجموعه گهار در مجموعه ما گنجانده شد. به همین دلیل، سود خالص تلفیقی ما حدود ۳۶۴۰ میلیارد یورو است.

وی ادامه داد: هدف ما رسیدن به مرز یک میلیون تن در سال جاری است. همانطور که می دانید و در کدال نیز منتشر شده است، فروش سه ماهه بهار حدود ۴۶۰۰ میلیارد بوده است. بازار کمی سخت است. با گرم شدن سال مصرف روغن و پروتئین کاهش می یابد، در ۶ ماه دوم قطعا افزایش می یابد. مبلغ فروش ۲۷ میلیارد تومان است.

برهانی تصریح کرد: مجلس سال گذشته در ۷ فروردین ۱۴۰۲ برگزار شد و نماد “قکورش” در سال ۱۵۶۸ وارد مجلس شد. امسال پس از افزایش سرمایه و تعدیل ۸۹۷ تومان بود و آیکون چهارشنبه هفته گذشته بسته شد. قیمت سهم پس از افزایش سرمایه ۸۶۰ تومان و قیمت پایانی سهام در سال ۱۴۰۲ ۷۳۸ تومان بود. بر اساس گزارش خوب در پایان سال گذشته، قیمت سهم به ۸۹۷ تومان رسید. ما به عنوان یک شرکت پیشرو در IMI100 انتخاب شده ایم.

لازم به ذکر است در پایان مجمع ۴۵۰ ریال سود به ازای هر سهم “قکورش” تقسیم شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا