فناوری

غیرایرانی‌ها درباره همستر چه می گویند؟

پایگاه خبری تحلیلی ایران تحلیل (irtahlil.com):

تسنیم: بررسی رسانه های معتبر بین المللی نشان می دهد که پس از تب Hamster Combat تردیدهایی در مورد وضعیت فعلی و آینده این بازی کریپتو ایجاد شده است.

Hamster Combat جدیدترین بازی مبتنی بر تلگرام است که مبتنی بر کلیک است. اما در این بازی چیزهای دیگری جز کلیک کردن یا ضربه زدن روی صفحه برای جمع آوری سکه وجود دارد. به عنوان مدیر عامل یک صرافی تخیلی، وظیفه شما این است که استارتاپ جدید خود را به صدر صنعت ارتقا دهید و این کار را با سرمایه گذاری در مواردی مانند بازاریابی، صدور مجوز، استعدادها، محصولات جدید و موارد دیگر انجام خواهید داد. و برای بازیکنان روزانه، یک امتیاز بزرگ وجود دارد: ارتقاء ترکیبی روزانه که با ۵ میلیون سکه رایگان به شما پاداش می‌دهد تا در سطح بعدی پیشرفت خود سرمایه‌گذاری کنید. این یک بازی برد-برد است که خزانه درون بازی شما را افزایش می‌دهد و همچنین درآمد غیرفعال شما را افزایش می‌دهد و در نهایت در airdrop نمادین به نفع شما خواهد بود.

مبارزه با همستر به سرعت تبدیل به یک بازی یادگیری در فضای مجازی شده است. سازندگان این بازی مدعی هستند که تاکنون بیش از ۶۰ میلیون بازیکن را جذب کرده اند. اگرچه این بازی از ماه مارس عرضه شده است، اما اخیراً پس از نهایی شدن NatCoin Airdrop گسترده شده است. بزرگترین کانال تلگرام با بیش از ۲۰ میلیون عضو برای این بازی تشکیل شده است.

این بازی در واقع شباهت زیادی به NatCoin دارد، اگرچه مکانیک های پیشرفته تری دارد و دستور کار آن کلیک کردن برای کسب درآمد است. این بازی جذابیت بیشتری نسبت به نوت کوین دارد و تعداد کاربران فعال، بازاریابی خوب، شرایط خوب در شبکه های اجتماعی و داشتن نقشه راه از دیگر نقاط قوت این بازی است.

هدف تلگرام از راه اندازی «همستر کامبت» چیست؟

به نظر می رسد شبکه تن به عنوان رقیبی تازه در مقابل شبکه های بلاک چین قدیمی و قابل اعتمادتر، به دنبال استفاده از ظرفیت کاربران شبکه اجتماعی خود یعنی تلگرام برای رشد و یادگیری هر چه بیشتر است.

در واقع از یک طرف مخاطبان بیشتری به این شبکه اجتماعی هجوم آورده اند و زنگ خطر برای سایر شبکه های اجتماعی جهانی از جمله واتس اپ و … به صدا در خواهد آمد.

از سوی دیگر، با این مسیر رشد که در مورد توکن NOT دیده می‌شود، رقیب جدیدی برای سایر ارزهای دیجیتال معتبر پیدا می‌شود. همچنین از این پس وضعیت شبکه TON در مقایسه با سایر شبکه های بلاک چین جالب خواهد بود.

چه کسی به همستر کمبت پیوست؟

بررسی ها نشان می دهد که اکثر مخاطبان همستر کمبت را پیام رسان های تلگرام تشکیل می دهند. در حال حاضر حدود ۲۰۰ نفر در سراسر جهان به عضویت شبکه اجتماعی تلگرام درآمده اند. این در حالی است که تلگرام جزو ۱۰ پیام رسان محبوب نیست. در حال حاضر واتس اپ با ۹۰۰ میلیون مشترک محبوب ترین شبکه اجتماعی است. بیشتر مخاطبان تلگرام در کشورهای آسیایی و برخی کشورهای اروپای شرقی زندگی می کنند. بر این اساس، این پیام رسان در آمریکای شمالی و اروپای غربی نفوذ چندانی ندارد و به همین ترتیب، مخاطبان بازی کریپتو همستر کمبت بیشتر در مناطقی ساکن هستند که مخاطبان پیام رسان و شبکه اجتماعی تلگرام در آن حضور دارند.

روایت رسانه های معتبر خارجی از همستر چیست؟

اما همستر کمبت نقاط ضعف زیادی دارد. نداشتن وایت پیپر، وب سایت ضعیف، نداشتن آینده روشن از جمله نقاط ضعف این بازی است. همچنین اگرچه کسب درآمد افراد زیادی را به سمت این بازی کشانده است، اما چشم انداز درآمدزایی مشخصی برای آن وجود ندارد. عدم اطلاع از تعداد کل توکن ها چشم انداز روشنی را برای درآمدزایی باقی نگذاشته است. همچنین، روش توزیع ممکن است منصفانه نباشد. تیم سازنده این بازی نیز نامشخص است، علاوه بر این، انرژی و زمان زیادی در این بازی تلف می شود که باعث عدم تعادل اقتصادی هزینه و سود می شود. تعداد زیاد ماینرها و ظهور هکرها و رقبای احتمالی نیز آینده این بازی را در هاله ای از بلاتکلیفی قرار داده و ممکن است زحمات شبانه روزی مردم را هدر دهد.

در هر صورت، این روزها بازی های زیادی مدعی درآمدزایی هستند و باید در ایران تحلیل بازی کمی دقت کنیم، زیرا اینطور نیست که در نهایت برای زمانی که صرف می کنید درآمد کسب کنید.

با توجه به اطلاعاتی که تاکنون در مورد پروژه همستر کمبت داده شده، به نظر می رسد با توجه به تعداد بالای کاربران فعال، توکن این پروژه حداقل به دلیل جذابیت آن برای تبادلات (تراکنش های حجمی) در لیست قرار گیرد. نکته این است که آیا می توانید برای زمانی که صرف می کنید درآمد کسب کنید؟ این بازی نسبت به پروژه ای مشابه NatCoin زمان بیشتری می برد، بنابراین در پایان توصیه می کنیم که به مبارزه با همستر به عنوان یک سرگرمی جانبی نگاه کنید و تمام وقت خود را صرف پروژه ای نامشخص نکنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا