اخبار اقتصاد ایران

فاز نخست بندر گردشگری چمخاله تکمیل شد+ جزئیاتی از فاز دوم

مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان از تکمیل فاز اول بندر توریستی لنگرود چمخاله خبر داد و گفت: فاز اول این بندر شامل راه دسترسی و پل و حوضچه آرام به اتمام رسیده است.

افق میهن حسین یونسی مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بندر گردشگری چمخاله در ۲ فاز تعریف شده است که فاز اول آن شامل جاده دسترسی به طول ۱۰۰ کیلومتر است. ۸۵ متر، پل دسترسی به طول ۳۵۲ متر و ۲ بازوی موج شکن (که حوضچه ای آرام را تشکیل می دهند) توسط بخش دولتی تکمیل شده است.

وی اعتبار هزینه ای دولت برای این بندر گردشگری را حدود چهار هزار میلیارد ریال اعلام کرد.

به گفته یونسی، فاز دوم این پروژه شامل ساخت اسکله قایق‌ها و شناورهای تفریحی، مجتمع‌های مسکونی، هتل‌ها، رستوران‌ها، فودکورت، فضای سبز، پارک، استخر و اماکن ورزش‌های آبی توسط سرمایه‌گذار بخش خصوصی است. .

وی بیان کرد: تاکنون سه نوبت فراخوان برای جذب سرمایه گذار منتشر شده که موفقیتی در این زمینه حاصل نشده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان با بیان اینکه در صورت جذب سرمایه گذار ۲۰ هکتار زمین برای ساخت اسکله در اختیار سرمایه گذار قرار می گیرد، افزود: مراحل ساخت بندر تفریحی گردشگری چمخاله از اسفند سال ۱۳۹۶ در شهرستان لنگرود آغاز شد و در نهایت امسال فاز اول آن به پایان رسید.

وی در ادامه از آغاز عملیات ساخت کشتی سازی در مجتمع بندری انزلی خبر داد و اظهار داشت: ساخت ۴۰ هزار تن مخازن روغن خام خوراکی نیز آغاز شده و تفاهم نامه ساخت سیلوی تمام مکانیزه در این بندر نیز انجام شده است. امضاء شده.

یونسی تصریح کرد: در خصوص جذب سرمایه گذار برای حوزه غرب گردشگری دریایی امیدواریم بتوانیم سرمایه گذاران خوبی را در بندر آستارا جذب کنیم که مهمترین موضوع بازنگری اساسی در قرارداد سازمان بنادر و دریانوردی با بخش خصوصی است. این قرارداد به دلیل مشکلات فراوانی که دارد صرفه اقتصادی ندارد و بازنگری در آن در دستور کار است تا بتوانیم بندر را اقتصادی کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا