فاز نخست نیروگاه خورشیدی فولاد مبارکه با حضور رئیسجمهور به بهرهبرداری رسید

اولین مرحله از نیروگاه 2 -Megawatt East Sunshine که متعلق به شرکت فولاد Mobilak بود ، صبح پنجشنبه 9 ژوئیه با حضور یک کنفرانس پزشکی رئیس جمهور مسعود افتتاح شد.
براساس Business News ، نیروگاهی که در کشوری با 2 هکتار ساخته شده است به ظرفیت نهایی 5 مگاوات در قالب 5 مگاوات می رسد. مرحله اول پروژه با ظرفیت 2 مگاوات اکنون وارد گروه تولید شده و بزرگترین نیروگاه خورشیدی متمرکز در کشور محسوب می شود.
سوابق قابل توجهی در طول اجرای این مرحله ثبت شد. از جمله نصب و راه اندازی 4 دستگاه MVTS در طی 2 روز از ثبت نام ، نصب 2 مگاوات و از نظر ساختاری بیش از دو ماه و سوابق در منطقه عملیات پیرکوب ، نصب میز و پنل خورشیدی. به خصوص در پشته های یک روز 2 ، 2 جدول با 1.5 مگاوات و 2 پانل مطابقت دارد که مربوط به 1.5 مگاوات است.
این پروژه با همکاری سه پیمانکار با استفاده از منابع انسانی در اوج حداکثر 4 نفر ، در اسفند سال گذشته به اولین کار فاز خود رسید.
منبع: ایلنا










