اخبار بورس

فاصله معنادار صنعت گردشگری ایران با رقبای منطقه‌ای خود

ایران ، کشوری با هزار سال تاریخ و آثار تاریخی تاریخی و جاذبه های ارزشمند گردشگری از عرش قدیمی تا مساجد فیروزه ای اسفاهان ، از بیابان های مرموز گرفته تا شمال غربی سرسبز. این کشور موزه ای پر جنب و جوش است که گوشه آن داستانی برای گفتن دارد.

گزارش بورس اوراق بهاداردر قلب خاورمیانه ، جایی که تاریخ و تمدن با طبیعت بی عیب و نقص و شگفت انگیز در هم تنیده است ، یک گنج گرانبها وجود دارد که می تواند دروازه های ثروت و سعادت را باز کند. این گنج صنعت گردشگری است! ایران ، کشوری با هزار سال تاریخ و آثار تاریخی تاریخی و جاذبه های ارزشمند گردشگری از عرش قدیمی تا مساجد فیروزه ای اسفاهان ، از بیابان های مرموز گرفته تا شمال غربی سرسبز. این کشور موزه ای پر جنب و جوش است که گوشه آن داستانی برای گفتن دارد.

اما متأسفانه این گنج گرانبها چگونه شایسته جهان است ، در حالی که رقبای منطقه ای با برنامه ریزی دقیق و سرمایه گذاری های بزرگ موفق به فتح بازارهای جهانی گردشگری شده اند. ایران هنوز چالش های جهان را دارد و فاصله معقول بین جهان دارد. اخبار منفی ، تصویری از مهمان نوازی ، فرهنگ غنی و ماهیت دست نخورده جهان.

چگونه می توان این شکاف را به نظر شما پر کرد؟ پاسخ این سؤال ، کلید باز کردن دروازه های سعادت و رونق اقتصادی برای ایران است.

موقعیت صنعت گردشگری ایران در منطقه و جهان

ایران یکی از ثروتمندترین کشورهای جهان در رابطه با جاذبه های گردشگری با بیش از یک میلیون و صد هزار اثر ثبت شده با شرایط آب و هوایی و جغرافیایی منحصر به فرد خود ، از بیابان های گرم و سوزان گرفته تا جنگل های سرسبز و کوه های پوشیده از برف ، مقصد ایده آل برای گردشگری و گردشگری است.

متأسفانه ، با وجود پتانسیل های بیشمار گردشگری ، ایران هنوز به موقعیت واقعی خود در صنعت گردشگری نرسیده است. گزارش های سازمان گردشگری جهانی اثبات می کند که ایران به عقب و ضعیف تر برای جذب گردشگران خارجی از رقبای منطقه ای خود مانند Torkiye ، امارات متحده عربی و عربستان سعودی بود.

چالش های صنعت گردشگری ایران

در پشت شهرت ایران باستان ، صنعت گردشگری گنجی است که می تواند دروازه های ثروت و سعادت را برای این کشور باز کند. اما موانع شکوفه صنعت پتانسیل بالایی بود که مهمترین آنها موارد زیر است:

اهمیت صنعت گردشگری ایران و رقبای منطقه ای آن

موانع سیاسی و بین المللی

تحریم های اقتصادی و محدودیت های سیاسی از سرمایه گذاری های بزرگ و خارجی در این بخش جلوگیری می کند ، به این معنی که تصویری تحریف شده ایران در ذهن جهان نقش دارد و از سفر به ایران جلوگیری می کند.

تحریم های اقتصادی و محدودیت های سیاسی تا حد زیادی بر صنعت گردشگری ایران تأثیر منفی گذاشته است. یکی از تأثیرات این است که شرکت های خارجی از ترس از تحریم های ثانویه و مشکلات انتقال مالی از همکاری با ایران امتناع می ورزند. این امر مانع از انتقال دانش و فن آوری های جدید به صنعت گردشگری ایران می شود ، به این معنی که این صنعت در پشت رقابت با رقبای منطقه ای زندگی می کند.

رسانه های خارجی همچنین با ارائه تصویری ناامن و گیج کننده از ایران و جلوگیری از سفر آنها به ایران ، ترس و نگرانی را برای گردشگران ایجاد می کنند.

ضعف زیرساخت های گردشگری

ضعف زیرساخت های گردشگری در ایران مانند یک بیماری کشنده است که به زندگی صنعت گردشگری رسیده و مانع از این کشور می شود که کشور به درستی کشور گردشگران خارجی را در خود جای دهد. فقدان هتل های مناسب ، فرودگاه های مدرن ، کمبود جاده های استاندارد و سایر زیرساخت ها مانع از ارائه خدمات با کیفیت بالا می شود.

به عنوان مثال ، به دلیل کمبود قاب هواپیما ، سفر به برخی از مناطق توریستی امکان پذیر نیست و مسافران مجبور به خرید کارت اتوبوس هستند و این ممکن است به دلیل کمبود وقت برای همه گردشگران خارجی خوشایند نباشد.

مشکلات ویزا

گرفتن ویزا برای سفر به ایران می تواند مانند مسیری طولانی و طولانی مدت که بسیاری از گردشگران را خسته کرده و از سفر به ایران دلسرد می شوند ، عبور کرد. با توجه به مشکلات مربوط به ویزا ، به نظر می رسد که یک مانع بزرگ در مقابل راه شما قرار گرفته است که برنامه ریزی بلیط های پرواز را دشوارتر و با تأخیر می کند.

کمبود تبلیغات و بازاریابی

تبلیغات و بازاریابی مناسب برای ارائه جاذبه های گردشگری ایران بین المللی کافی نیست و ما زیبایی های ایران را در جهان همانطور که باید و شاید نشان نمی دهیم. تبلیغات و بازاریابی ما کم است و بسیاری نمی دانند گنجینه ها چه چیزی دارند. به نظر می رسد که گنجینه های پنهان را در یک جعبه قرار داده ایم و تمام دنیا را بسته و سرقت کرده ایم تا این زیبایی های بی سابقه را ببینیم.

عدم اشتیاق در خدمات گردشگری

گردشگران امروز انواع تجربیات هیجان انگیز و هیجان انگیز را می خواهند ، اما در ایران عمدتاً بر جاذبه های تاریخی و فرهنگی متمرکز است و تنوع کافی در ارائه خدمات گردشگری طبیعی ، اسپرت و اوقات فراغت وجود ندارد. درست همانطور که ما یک سفر رنگارنگ را فقط به چند غذای ساده محدود می کنیم ، در حالی که ما در کل مطب غذای رنگارنگ داریم.

مشکلات حمل و نقل

سیستم حمل و نقل عمومی در ایران ناکارآمد و فرسوده است و این امر باعث می شود که گردشگران حرکت و حرکت را برای گردشگران دشوار کند. بعضی اوقات گرفتن بلیط یا کارت اتوبوس حتی دشوار است و این امر با ایجاد چهره ای نامطلوب از ایران از سفر دوباره گردشگران جلوگیری می کند.

شاید گردشگر ممکن است با قطار سفر کند. با این حال ، گزارش گسترده در شبکه ریلی و مشکلات هنگام خرید کارت قطار ، چالش هایی است که شما با آن روبرو هستید.

استراتژی های توسعه گردشگری

با توجه به پتانسیل بالای صنعت گردشگری ایران ، چالش های موجود و معرفی راه حل های مناسب ، می تواند این صنعت را به یکی از مهمترین منابع درآمد و اشتغال و همچنین رونق اقتصادی در کشور تبدیل کند. استراتژی های توسعه این صنعت شامل موارد زیر است:

رفع موانع سیاسی و بین المللی: با بهبود روابط سیاسی با خارج از کشور و لغو تحریم های اقتصادی ، می توان پایه و اساس سرمایه گذاری های خارجی در صنعت گردشگری ایران را شکل داد و چهره واقعی ایران و مهمان نوازی جهان برای جهان است.

توسعه زیرساخت های گردشگری: سرمایه گذاری در هتل های مدرن ، فرودگاه های بین المللی ، جاده های استاندارد و سایر زیرساخت ها یکی از مهمترین راه های توسعه صنعت گردشگری است.

تسهیل روند انتشار ویزا: ساده سازی روند صدور ویزای گردشگری و شتاب روند صادرات می تواند گردشگران بیشتری را به خود جلب کند.

اهمیت صنعت گردشگری ایران و رقبای منطقه ای آن

تبلیغات و بازاریابی صحیح: تبلیغات و بازاریابی گسترده برای معرفی جاذبه های گردشگری ایران در سطح بین المللی مهم است.

تنوع در خدمات گردشگری: خدمات گردشگری در زمینه اوقات فراغت ، ورزش و گردشگری طبیعی باید در این بخش ها خدمات متفاوت و بهتری داشته باشند تا نیازها و نیازهای مختلف گردشگران را برآورده کنند.

بهبود سیستم حمل و نقل: نوسازی و توسعه سیستم حمل و نقل عمومی ، از جمله خطوط ریلی ، جاده و هوا ، برای توسعه صنعت گردشگری این کشور از اهمیت اساسی برخوردار است. دسترسی آسان به کارت های اتوبوس و هواپیما و همچنین کارتهای قطار ساده تر برای گردشگران خارجی می تواند نقش مهمی در توسعه گردشگری داشته باشد.

آموزش پرسنل: آموزش منابع انسانی تخصصی در زمینه گردشگری راه حل دیگری برای صنعت برای ارائه خدمات با کیفیت بالا به گردشگران است.

ایران کشوری با گنجینه های تاریخی ، فرهنگی و طبیعی منحصر به فرد است که پتانسیل بسیار خوبی برای تبدیل شدن به یکی از اهداف برجسته توریستی جهان دارد. متأسفانه بین موقعیت واقعی این کشور و موقعیت فعلی آن در صنعت جهانی گردشگری فاصله قابل توجهی وجود دارد. موانع سیاسی ، ضعف زیرساخت ها ، مشکلات ویزا ، عدم تبلیغات و بازاریابی ، عدم تنوع در خدمات گردشگری و مشکلات حمل و نقل از جمله چالش هایی است که مانع از صنعت این کشور می شود.

توسعه صنعت گردشگری فرصتی برای معرفی امپراتوری ایران و فرهنگ مهمان نواز در جهان ، ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی و تقویت ارتباطات بین المللی است. بگذارید با تلاشهای جمعی برای توسعه این صنعت و داشتن ایرانی کار کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا