ورزشی

فایل صوتی بیرانوند درباره قرارداد با پرسپولیس

روز گذشته در حالی که فوتبال ایران مشغول پیگیری نتایج هفته اول بازی های لیگ برتر بود، فایل صوتی منتسب به علیرضا بیرانوند در رادیو جوان منتشر شد. بیرانوند در این صدایی که به نظر می رسد بیرانوند آن را برای یکی از دوستانش ارسال کرده و رادیو جوان به صورت مستقل آن را منتشر کرده، جملاتی را بیان می کند که ادعایی بسیار جنجالی علیه پرسپولیس محسوب می شود.

بیرانوند در این فایل صوتی سعی دارد داستان خود را در مورد وضعیت قراردادش با پرسپولیس و همچنین فسخ قرارداد ارائه دهد. بیرانوند در این فایل صوتی می گوید: طبق قوانین باشگاه می توانست ۲۰ درصد از اختیارات را در قرارداد لحاظ کند که شامل رضایت سرمربی، حضور در تیم ملی و حضور در ۵۰ درصد مسابقات می شود اما موضوع پاداش متفاوت است. پاداش چیزی است که خارج از قرارداد پرداخت شد و به هر بازیکن حدود سه میلیارد بود. (نقل به موضوع)

بیرانوند سپس توضیح می دهد که این سه میلیارد شامل پرداخت هایی است که اسپانسرهای باشگاه به بازیکنان داشته اند و در قرارداد لحاظ نشده است. این اولین بار است که بازیکنی از پرسپولیس یا سایر تیم ها چنین ادعایی می کند و می گوید بازیکنان یک تیم خارج از قرارداد دریافت کرده اند.

بیرانوند می گوید بخشی از این پرداختی ها از حساب باشگاه پرسپولیس بوده و پرسپولیس بر اساس همین موضوع آن را از قرارداد اصلی کسر کرده تا در کمیته تعیین وضعیت علیه او (بیرانوند) حکم بگیرد.

به عبارت دیگر بیرانوند معتقد است اسپانسرهای پرسپولیس در ازای دریافت پاداش، ارقامی به بازیکنان این تیم پرداخت کرده اند و تنها بخشی از آن به حساب باشگاه واریز شده است و باشگاه پرسپولیس آن بخشی از مبلغ را کسر کرده است. مبلغی که از حساب خود از قرارداد بازیکنان واریز شده است.

بنابراین ممکن است فایل صوتی بحث برانگیز تاثیری در روند فسخ قرارداد نداشته باشد، اما ادعای جنجالی را علیه پرسپولیس برای پرداخت فوق قراردادی مطرح می کند که شاید محدود به پرسپولیس نباشد.

توضیحات کامل فایل صوتی علیرضا بیرانوند: سازمان لیگ گفت حق ندارید بیش از ۲۰ درصد گزینه بدهید. گزینه یک چیز جداگانه است. می گویند ۲۰ درصد از قرارداد پایه را کنار بگذارید و حساب کنید و روی قراردادتان بگذارید. مثلا قرارداد یک نفر ۱۵ میلیارد است و فدراسیون گفت از این ۱۵ میلیارد می توانید ۲۰ درصد گزینه قرارداد را اضافه کنید.

مثلا ۲۰ درصد ۱۵ میلیارد سه تومان است و از این سه تومان سه گزینه می گذارند; مثلا رضایت سرمربی یک میلیارد، ۵۰ درصد بازی ها یک میلیارد، دعوت به تیم ملی هم یک میلیارد است. این را در قرارداد می گذارند و تبدیل به یک اختیار می شود.

اکنون این پاداش ها را به گزینه متصل کرده است. گزینه های من متفاوت بود. من ۲۰ درصد از پول گزینه هایم را گرفتم. یعنی پول آپشن را جداگانه پرداخت کردند و از قراردادم کسر کردند. بعد به آنها بگویید جز ۳۰۰ میلیونی که از قرارداد بیرانوند کسر کردید، ۳.۵ میلیاردی که نیچر اسپانسر مالی پرسپولیس به بازیکنان پاداش داد، چه کردید؟

شما هم آنها را کسر می کردید. ۲۰ درصد را هم اگر جزو قرارداد باشد رد می کنند. چرا سه میلیارد و چند مهره ای را که طبیعت برای برد به حساب بازیکنان ریخت به ۲۰ درصد گزینه ها اضافه نکردید؟ این خلاف قانون است.

اگر می خواستید این کار را انجام دهید، باید این پاداش ها را اضافه می کردید. چرا فقط ۳۰۰ تومن حساب کردی؟ چون پول کمی به من دادند و پول نداشتند، ۳۰۰ میلیونی را که خرج کرده بودند از باشگاه کم کردند، اما آن سه میلیارد و چند میلیاردی را که برای همه تیم ها در ۵ بازی خرج کردند، کم کردند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا