اخبار بورس

فبیستون در صف عرضه اولیه

چیزی را گزارش کنید نبض بازار سهامآخرین شرکتی که از استان کرمانشاه وارد بازار سرمایه شد، شرکت پتروشیمی کرمانشاه بود و اکنون پس از حدود ۱۳ سال، شرکت دیگری از کرمانشاه وارد بازار سرمایه می شود و نام شرکت ذوب آهن بیستون به بورس اوراق بهادار تهران تغییر یافته است. افتتاح یک واحد اقتصادی دیگر از استان کرمانشاه تا پایان سال به بازار سرمایه.

البته لازم به ذکر است که در مهر در این ماه شرکت سوخت سبز زاگرس (بیواتانول کرمانشاه) با جذب بیش از دو هزار میلیارد تومان سرمایه تنها در دو روز، اولین «پروژه شرکتی» وارد بازار سرمایه گذاری حرفه ای بورس شد.

درج نماد فابیستون

پس از ۱۳ سال که بنگاه‌های اقتصادی استان کرمانشاه نتوانستند سهامی عام شوند، اکنون با پیگیری‌ها و تلاش‌ها، ذوب آهن بیستون در بورس اوراق بهادار تهران عرضه شده است.

با پیگیری های انجام شده و بر اساس اطلاعیه بورس اوراق بهادار تهران، نماینده پذیرش بورس اوراق بهادار تهران با پذیرش سهام مجتمع ذوب آهن بیستون (سهامی عام) در بورس اوراق بهادار تهران موافقت کرد. یعنی The Complex از شنبه ۲۱ آغاز خواهد شد بهمن این شرکت به عنوان ششصد و سیزدهمین شرکت پذیرفته شده در بخش «فلزات اساسی» با نماد «فبیستون» در فهرست بهای بازار دوم بورس اوراق بهادار تهران قرار گرفت.

تصاحب اولین شرکت کاملا خصوصی در کرمانشاه

مدیر بورس منطقه ای کرمانشاه این شرکت را پذیرفت “آهن سازی بیستون” کرمانشاه پس از ۱۳ سال از توقف حضور شرکت های استانی در بازار سرمایه خبر داد.

محمد بهمن وی با بیان اینکه ورود یک شرکت جدید از استان کرمانشاه به بازار سرمایه پس از ۱۳ سال وقفه صورت گرفت، افزود: ذوب آهن بیستون اولین شرکت کاملا خصوصی استان کرمانشاه است که در بازار سرمایه پذیرفته شده است. “

در حال حاضر از استان کرمانشاه شرکت های پتروشیمی کرمانشاه، سیمان غرب و سرمایه گذاری سهام عدالت و نیروگاه زاگرس و قند بیستون در بورس نمایندگی دارند.

تاریخچه مجتمع ذوب آهن بیستون

مجتمع ذوب آهن بیستون در سال ۱۳۹۲ در قالب سه فاز ریخته گری، بازیافت و نیروگاه به طور رسمی آغاز به کار کرد و در سال ۱۳۹۶ فاز اول در قسمت ریخته گری به بهره برداری رسید. مرحله اول کارخانه ذوب آهن بیستون در شهرستان هرسین استان کرمانشاه در سال ۱۳۹۷ با حضور رئیس جمهور وقت به بهره برداری رسید.

این پروژه در هفت کیلومتری شهر هرسین و جنوب شرقی کرمانشاه و در همسایگی مجتمع جهان فولاد غرب قرار دارد و همزمان با شروع انقلاب اسلامی به فهرست شرکت های بورسی اضافه شد.

فعالیت این مجموعه تولید انواع شمش فولادی و آهن اسفنجی می باشد. این شرکت اهداف مختلفی را دنبال می کند که از مهمترین آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

توسعه اشتغال در منطقه
تحویل تعدادی از شمش های مورد نیاز کارخانه های نورد منطقه
توسعه اشتغالزایی در سایر مناطق و تأسیسات تولیدی در صنایع ثانویه

پروژه مجتمع ذوب آهن بیستون شامل سه فاز است. فاز اول این مجموعه در سال ۱۳۹۷ با ظرفیت ۲۰۰ هزار تن شمش فولاد افتتاح شد.

فاز دوم با ظرفیت تولید ۱۵۰ هزار تن آهن اسفنجی در حال ساخت است. فاز سوم برای تولید ۱۲ مگاوات برق در ساعت تکمیل می شود.

محصولات مجتمع ذوب آهن بیستون

شمش های فولادی
آهن به طور مستقیم کاهش یافته است

زمان عرضه اولیه ذوب آهن بیستون به زودی اعلام و قیمت سهم نیز مشخص خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا